Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging.
Meer over Kees BenschopEvenementen organiseren
Paperback Nederlands 2015 9789039528181Samenvatting
Evenementen organiseren behandelt de stof zoals omschreven in kerntaak P2-K1 Organiseert evenementen uit het kwalificatiedossier Marketing, communicatie en evenementen. Ook bereidt dit boek voor op de examenstof zoals omschreven in de SPL/ECABO toetsmatrijs M5 Evenementeninstrumentarium en veiligheidsvoorschriften. Het boek legt, samen met de rest van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het NIMA-A diploma.
Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst.
Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit zeven delen:
- Basisboek marketing
- Marktonderzoek
- Marketing: de harde cijfers
- Marketingplanning
- Communicatie
- Evenementen organiseren
- Extra Pitch voor NIMA-A
De online toets- en oefenportal PracticX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het theorietentamen van SPL/ECABO zijn er oefententamens, eveneens met directe feedback.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1.1 Initiatiefnemer
1.2 Doel en doelgroep
1.3 Vorm
1.4 Plaats en tijd
1.5 Samenvatting
1.6 Begrippen
2. Projectmatig werken
2.1 Project
2.2 Doel en resultaat
2.3 Aan de slag
2.4 Controle en evaluatie
2.5 Samenvatting
2.6 Begrippen
3. De opdracht
3.1 Zelf doen of uitbesteden
3.2 Uitbesteden
3.3 Bureaupitch
3.4 Offerte
3.5 Acquisitie
3.6 Sponsorwerving
3.7 Samenvatting
3.8 Begrippen
4. Concept en programma
4.1 Concept ontwikkelen
4.2 Programma
4.3 Een voorbeeld: gebruikersdag
4.4 Samenvatting
4.5 Begrippen
5. Planning
5.1 Structuur aanbrengen
5.2 Begroting
5.3 Draaiboek
5.4 Risicoanalyse
5.5 Samenvatting
5.6 Begrippen
6. Logistiek
6.1 Crowd management
6.2 Inrichtingsplan
6.3 Mobiliteitsplan
6.4 Calamiteitenplan
6.5 Samenvatting
6.6 Begrippen
7. Veiligheid
7.1 Arbeidsveiligheid
7.2 Laden en lossen
7.3 Ongevalscenario’s
7.4 Veiligheidsplan
7.5 Samenvatting
7.6 Begrippen
8. Evenementen en de wet
8.1 Vergunning
8.2 Veiligheid
8.3 Horeca
8.4 Milieu
8.5 Samenvatting
8.6 Begrippen
9. Communicatie
9.1 Voorbereidingsfase
9.2 Uitvoeringsfase en nazorg
9.3 Interne communicatie
9.4 Samenvatting
10. Uitvoering en evaluatie
10.1 Urenadministratie
10.2 Interne evaluatie
10.3 Onderzoeksmethoden
10.4 Externe evaluatie
10.5 Samenvatting
10.6 Begrippen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan