Lees verder
Arjan van Dam (1970) is werkzaam als psycholoog en trainer. Hij heeft veel ervaring in het begeleiden en motiveren van werkzoekenden.
Meer over Arjan van DamDe kunst van het falen
Hoe je door effectief te leren succesvol kunt presteren
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789026321832Samenvatting
We zijn er in het leven op gebrand om goede prestaties te leveren. We richten ons daarbij vaak alleen op het eindresultaat: daar worden we immers op afgerekend en dat bepaalt uiteindelijk ons geluk. Maar hoe effectief is die focus op het eindresultaat? Leidt het nastreven van geluk automatisch tot een gelukkig leven? Uit onderzoeken blijkt dat mensen die zich tot doel hebben gesteld een goede prestatie te leveren, sneller gestrest zijn, vaker faalangst hebben en eerder depressief worden.
In 'De kunst van het falen' laat Arjan van Dam zien dat we in ons werk en in ons leven succesvoller kunnen zijn als we onszelf durven te ontwikkelen in plaats van een vlekkeloze prestatie na te streven. We moeten willen leren, risico's durven nemen en niet bang zijn om fouten te maken. Van Dam gaat in op de achtergronden van deze inzichten en leert ons aan de hand van spraakmakende verhalen en herkenbare voorbeelden, hoe we effectiever kunnen werken en succesvoller kunnen zijn.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Arjan van Dam
Inhoudsopgave
1. Succes of falen?
2. Het hoe en waarom van succes
3. Faalangst
4. De hersenen; leren, presteren en angst
5. Meer over leren
6. Motivatie
7. Vertrouwen in eigen kunnen
8. Leerdoelenoriëntatie: kun je dat leren?
9. Leerdoelen in de praktijk
Epiloog: paradox van succes
Dankwoord
Noten
Literatuurlijst
Bronnen figuren
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan