Altijd aan
Over onze haat-liefde-verhouding met de smartphone
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2025 1e druk 9789024468522Samenvatting
De smartphone bestaat 30 jaar: reden voor een feestje?
Daantje Derks, psycholoog en wetenschapper, maakt de balans op. De smartphone is massaal door ons omarmd en dat is vast niet zonder reden. Hij maakt ons leven makkelijker, maar de smartphone doet meer. De smartphone heeft invloed op onze slaap, we besteden er veel meer tijd aan dan we zouden willen en dan is er ook nog een hele groep mensen die niet meekomt met de digitale revolutie. De smartphone bepaalt onze werk-privébalans (waar de balans soms ver te zoeken is), raakt de opvoeding (wéér die schermtijddiscussie met je kinderen) en geeft je het gevoel altijd maar bereikbaar te moeten zijn.
De smartphone is duidelijk niet meer weg te denken uit ons leven. En dus moeten we op zoek naar hoe we optimaal kunnen profiteren van de voordelen, zonder al te veel te lijden onder de nadelen die kleven aan (excessief) smartphonegebruik. In dit boek wisselen wetenschappelijke inzichten zich af met praktijkvoorbeelden en persoonlijke anekdotes van de auteur, die zichzelf niet ontziet.
Trefwoorden
smartphone digitaal welzijn werk-privébalans werk-privé balans psychologie technologie bereikbaarheid verslaving slaap jongeren stress privacy communicatie social media mentaal welzijn ouderen cybercrime zelfregulatie big data digitale vaardigheden autonomie apps brein cyberpesten gezondheid opvoeding cognitieve functies grenzen stellen responsiviteit
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan