Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek E- commerce

E-business 2020, machine learning en meer conversie in de klantreis

Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789024401727
Voormalig top 100Totaal 17 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

O.a. met Pieter Zwart, Michel Schaeffer, Drs. Wijnand Jongen en Prof. dr. Cor Molenaar

In het 'Handboek E-commerce' wordt de lezer - via de noodzakelijke transitie van de E-business-meegenomen in de moderne vormen van doelgerichte E-commerce. In de transitie naar E-commerce 4.0 is niet alleen de Customer Journey Mapping door de wirwar van verkoopkanalen belangrijker dan ooit.

Ook de conversie-optimalisatie op de webshop, app, portal of het platform zorgen continu voor nieuw inzichten om nog succesvoller te worden. Het dikke, crossmediale 'Handboek E-commerce'helpt de ondernemer, moderne manager en student een winnend E-commerce Strategie Plan (EcSP) te construeren aan de hand van praktische voorbeelden, modellen en heldere stappen.

In het kleurrijke en praktisch boek ligt focus op de Sell-side van het moderne E-business umfeld op basis van onderscheidende waardecreatie gelinkt aan de Waardeketen 2020. De promotie gebeurt op basis van een moderne E-commerce Marketingmix van 20 P’s, REAN en het 4C-model van Commerce, Consumentengedrag, Channels en Conversie.

Voor de boekbeleving maakt het 'Handboek E-commerce' gebruik van Augmented Reality lagen en laat het toekomstgerichte handboek de nieuwe mogelijkheden van gebruik van mixed reality, blockchain, machine en deep learning zien, in aanloop naar de succesvolle E-business 2020.

Dit alles aangevuld met meer dan 1000 extra digitale bijlagen en de inzichten van de beste E-commerce experts!

Specificaties

ISBN13:9789024401727
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:5-3-2019
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

4.8 van de 5
36 stemmen
33
0
3
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
Handboek E- commerce - E-business 2020, machine learning en meer conversie in de klantreis
Patrick Petersen 12 maart 2019 De geschiedenis van Electronic Commerce is opzienbarend. Het gaat namelijk terug tot de jaren zeventig en technisch gezien gaan betaalde elektronische transacties terug tot ver in de jaren zestig met de vinding EDI.

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord

Introductie en gebruik van het #HECOM

1. E-business en de (r)evolutie van de E-commerce marktplaats
1.1 Traditionele E-commerce
1.2 Het verschil tussen E-commerce en E-business
1.2.1 De consumentenbestedingen
1.3 Korte geschiedenis E-commerce(denken)
1.3.1 Het WWW en E-commerce
1.3.2 Van internetbubble via social shopping tot explosieve groei
1.3.3 Wereldwijde records in 2018
1.3.4 Online koopgedrag Nederlanders en Belgen
1.3.5 Geo-blocking, de EU en grote spelers
1.3.6 De boost die Black Friday geeft
1.3.7 Mobiel shoppen als E-commerce disruptor
1.4 De evolutie van de fysieke en virtuele marktplaats
1.5 De componenten van de E-commerce Marktplaats
1.5.1 E-commerce Marktplaats: De Marktplaats als kerncomponent
1.5.2 Componenten E-commerce Marktplaats: De Sell-side
1.5.3 Componenten moderne marktplaats: De Buy-side
1.5.4 Componenten moderne marktplaats: Consumentengedrag; klantgedrag, data en beleving
1.5.5 Componenten E-commerce Marktplaats: Technologische ontwikkelingen, Logistiek en IT
1.5.6 Componenten E-commerce Marktplaats: Waardecreatie, positionering en marketing
1.6 EXPERTCASE met ondernemer Pieter Zwart, beginbaas van Coolblue
1.7 EXPERTCASE met auteur, spreker en futurist Drs. Wijnand Jongen,CEO van Thuiswinkel.org
HECOM opdrachten hoofdstuk 1

2. Waardeketen 2020 (r)evolutie: High performance rol E-business
2.1 De traditionele voordelen van E-commerce management
2.2 Return on Experience: Innovatieve waardecreatie door vernieuwend E-commerce management
2.3 Tevredenheid is niet genoeg; het High Performance Organization framework
2.4 De traditionele waardeketen als vertrekpunt voor veranderend E-commerce management
2.5 Veranderend E-commerce management: Waardeketen 2020
2.5.1 De Waardeketen 2020
2.5.2 De Waardeketen 2020: Employee branding
2.5.3 De Waardeketen 2020: Technologie & Innovatie
2.5.4 De Waardeketen 2020: Procurement en Aggregatie
2.5.5 De Waardeketen 2020: Return on Experience
2.6 Het waardeketensysteem: De transacties in de waardeketen
2.6.1 Het waardeketensysteem: ERP, CRM en SRM als geautomatiseerd hart van de E-business
2.6.2 Het waardeketensysteem: CRM stuurt DM aan
2.6.3 Het waardeketensysteem: Machine learning, R&D en CRM
2.6.4 Het waardeketensysteem: Warehousing met R&D en SRM
2.6.5 Het waardeketensysteem: Blockchain R&D, SRM en CRM
2.6.6 Het waardeketensysteem: Supply Chain Management en E-fulfillment
2.6.7 Het waardeketensysteem: Supply Chain Management en de verandering in schakels
2.6.8 Het waardeketensysteem: Re-intermediation zorgt voor een gespannen waardeketen
2.6.9 Het waardeketensysteem: Via re-intermediation naar internetintermediair als E-business model
2.6.10 Het waardeketensysteem: De nieuwe onderneming
2.7 Het onstaan van De nieuwe onderneming: Best practices
2.8 E-commerce management: Innoveren in de praktijk
2.9 EXPERTCASE Interview met Alex Bloemendal (Wehkamp.nl,Thomas Cook, bol.com, Euroflorist)
HECOM opdrachten hoofdstuk 2

3. Strategie: Doelen en de 20 P’s uit de E-commerce Mix
3.01 Het bewegend E-business umfeld, marktontwikkelingen en de SWOT-analyse
3.1 De positionering van de Marktplaats en het verdienmodel
3.2 Het Business Model Canvas
3.3 De Doelen: De strategie en moderne rol van E-commerce
3.3.1 De doelen omzetten naar de KPI’s
3.4 De doelgroep of persona bepalen
3.5 De customer journey of klantreis leren begrijpen
3.5.1 De customer journey: Awareness (en Bereik)
3.5.2 De customer journey: Consideration (en Engagement)
3.5.3 De customer journey: Purchase (en Nurture)
3.5.4 De customer journey: Loyalty (Engagement en Nurture)
3.6 De 20 P’s van de E-commerce Mix (EcM)
3.7 EXPERTCASE Interview met Michel Schaeffer (Het geheim van bol.com)
HECOM opdrachten hoofdstuk 3

4. C’s: Consument, Channels, Conversie en Commerce
4.1 De impact van consumentengedrag
4.1.1 Persuasion en consumentengedrag van hoge impact
4.2 De C van Commerce gelinkt aan de Customer Life Cycle van de Customer Journey
4.2.1 De C van Commerce en de stappen van de Customer Journey Mapping
4.2.2 De C van Commerce en de uitwerking van de Customer Journey Mapping
4.2.3 EXPERTCASE klantloyalty met Egbert Jan van Bel
4.3 De C van Channels
4.4 De C van Conversie
4.4.1 Conversie: REAN en de onderdelen van de reis
4.4.2 Conversie: Het onderdeel Reach van REAN
4.4.3 Conversie: Het onderdeel Engage van REAN
4.4.4 Conversie: Het onderdeel Activate van REAN
4.4.5 Conversie: Het onderdeel Nurture van REAN
4.5 EXPERTCASE Hendrik-Jan Staal van Sanoma/Nu.nl
HECOM opdrachten hoofdstuk 4

5. E-commerce marketing: De online marketingmix
5.1 E-commerce marketing
5.1.1 Overzicht van online marketing middelen
5.1.2 De online marketingmix en de online mediabestedingen
5.2 De online marketingmix van middelen: ICT-model
5.3 De online marketingmix van middelen: Zoekmachinemarketing (SEM, SEO, SEA en SEP)
5.4 De online marketingmix van middelen: Sociale Media kanalen,virale en contentmarketing
5.5 De online marketingmix van middelen: E-mailmarketing
5.6 De online marketingmix van middelen: Digital advertising
5.7 EXPERTCASE Interview met Alexander van Slooten (Group director Coolinvestments, ex-Wehkamp.nl)
HECOM opdrachten hoofdstuk 5

6. De stappen van het E-commerce Strategie Plan (EcSP)
6.01 De Marktplaats en noodzaak van Waardecreatie
6.02 De globale stappen en transitie
6.03 Stap 0: Een HPO stelt voorwaarden
6.1 Stap 1: De interne en externe analyse
6.2 Stap 2: De doelgroep en persona
6.3 Stap 3: De analyse van de klantreis
6.4 Stap 4: De doelen en KPI’s
6.5 Stap 5: De implementatie: E-commerce mix 20 P’s en 4 C’s
6.6 Stap 6: Van doel, mix van middelen naar campagne
6.7 Stap 7: De implementatie: E-commerce online marketingmix
6.8 Stap 8: De planning en het budget
6.9 Stap 9: De evaluatie 283
6.10 EXPERTCASE Prof. dr. Cor Molenaar en de platformstrategie
6.11 EXPERTCASE Martijn Arets over de macht van platformen

Register #HECOM

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek E- commerce