Management, oriëntatie en inleiding
Paperback Nederlands 2015 3e druk 9789001861988Samenvatting
'Management, oriëntatie en inleiding' biedt een overzicht van de belangrijkste thema's binnen het vakgebied management en organisatie, zonder daarbij naar volledigheid en diepgang te streven. De uitgave is daardoor zeer bruikbaar als inleiding op het vak Management en Organisatie.
Actuele managementcases en voorbeelden uit het bedrijfsleven verbinden de theorie met de managementpraktijk
Het boek behandelt onder andere de ondewerpen:
- Manager en management
- Organisatiestructuur
- Operationeel management
- Besluitvorming en creativiteit
- Verdeling van taken en bevoegdheden
- Motivatie
- Gedrag en loopbaan
- Leidinggeven en
- Organisatiecultuur
Ieder hoofdstuk eindigt met een samenvatting en discussievragen. Omdat het onderwerp strategie in veel bedrijven in toenemende mate een belangrijke sleutel voor voortbestaan en succes is, is het hoofdstuk over strategie opgebouwd volgens een beproefd model van strategieformulering en gekoppeld aan nieuwe inzichten en theorieën.
Op www.management-orientatie.noordhoff.nl vinden studenten onder andere digitale oefentoetsen met feedback en studieadvies en actuele oefencases en oefenvragen. Voor docenten zijn er uitwerkingen van de vragen en opdrachten en collegesheets. Docenten kunnen ook gebruikmaken van Toets-op-maat.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Organisaties en maatschappelijke omgeving
3. Strategiebepaling en strategisch management
4. Besluitvorming en creativiteit
5. Ontwerp van de organisatiestructuur
6. Verdeling van taken en bevoegdheden
7. Motivatie, werkgedrag en loopbaan
8. Leidinggeven binnen een organisatiecultuur
9. Operationele planning en controle
10. Procesbeheersing en -herontwerp
Kernbegrippen
Literatuur
Literatuurverantwoording
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan