Warning: Undefined variable $unsafe_inline in /data/bigmomma/var-code/master/MGT/m4-deploy-1746020959-266fd85/src/Endpoint/Result/HTMLResult.php on line 75
IKZ - Integrale Kwaliteitszorg en duurzaamheid door Chris Bakker en Els Meertens - Managementboek.nl
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

IKZ - Integrale Kwaliteitszorg en duurzaamheid

Paperback Nederlands 2021 8e druk 9789001293048
Voormalig top 100Totaal 6 dagen
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

• Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;
• geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;
• aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.

Integrale kwaliteitszorg en duurzaamheid verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bijbehorende technieken en modellen komen in drie delen aan bod: oriëntering kwaliteitszorg, kwaliteitszorgtechnieken en continu verbeteren. Daarnaast geeft het een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw.

De achtste editie schenkt meer aandacht aan onderwerpen als ISO-normen, kwaliteitsverbetering in de zorg en het slimme werken. Ook is de relatie tussen kwaliteitsverbetering, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) onder de loep genomen. Daarnaast biedt deze editie een heldere vergelijking met voor- en nadelen van twee maatschappelijke bestuursmodellen, het Anglo-Amerikaanse model en het Rijnlandse model.

Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement past binnen economische, management-, commerciële en technische hbo-opleidingen.

Op de website bij Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement vinden studenten en docenten oefentoetsen met feedback en advies, een begrippentrainer en PowerPoint-presentaties.

Specificaties

ISBN13:9789001293048
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:327
Uitgever:Noordhoff
Druk:8
Verschijningsdatum:23-8-2021
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement
Joost Naafs | 1 oktober 2013
Gebrek aan kwaliteit herkennen we vrij gemakkelijk, bijvoorbeeld een niet schone hotelkamer of onvriendelijke bediening in een restaurant, maar kwaliteit precies definiëren is des te moeilijker. Gaat het bijvoorbeeld om de kwaliteit, de technische levensduur, van een product of stellen we de waarde voor de gebruiker veel meer centraal? Dat laatste is in de loop der jaren steeds nadrukkelijker op de voorgrond getreden. Kwaliteit is dan het voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is het uitgangspunt van 'IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement'
Lees verder

Lezersrecensies

2.3 van de 5
6 stemmen
0
2
1
0
3

Over Chris Bakker

Chris G. Bakker werkte zowel in het mbo- als het hbo-onderwijs. In de tachtiger jaren heeft hij in nauwe samenwerking met de toenmalige NEVEM (VLM) het vak logistiek geïntroduceerd in het mbo-/hbo-onderwijs, waarvoor hij de logistiekprijs heeft ontvangen. Hij heeft verschillende boeken op het gebied van logistiek geschreven en is auteur van het boek Logistiek management, een procesgerichte benadering.

Andere boeken door Chris Bakker

Over Els Meertens

Els Meertens is docent bij de opleiding technische bedrijfskunde van de Haagse Hogeschool te Delft. Na verschillende studies is zij, na enige werkervaring te hebben opgedaan in het bedrijfsleven, relatief snel in het hoger onderwijs terechtgekomen. Werken in het hoger onderwijs is altijd haar ambitie geweest. Zij vindt het enorm motiverend om kennis en vaardigheden over te dragen. Studenten laten zien hoe een theorie in de praktijk werkt en hen daarin begeleiden geeft haar veel voldoening. Naast haar werk in het onderwijs is zij coauteur van het boek Klantgericht Organiseren.

Andere boeken door Els Meertens

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IKZ - Integrale Kwaliteitszorg en duurzaamheid