Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Deep Change

Gebonden Engels 1996 9780787902445
Voormalig top 100Totaal 33 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

De concurrentie waarvoor organisaties zich gesteld zien leidt ertoe dat het uiterste gevraagd wordt van hun werknemers. Onder het motto 'Aanpassen of wegwezen' wordt het personeel onder druk gezet om goede prestaties te leveren. Dit is echter een riskante tactiek, aangezien het bij werknemers het omgekeerde effect kan hebben: passiviteit die zich uit in het zwijgzaam uitvoeren van hetgeen wordt opgedragen en aan het eind van de maand de betaling voor de verrichte arbeid ontvangen. Er ontstaat op die manier een arbeidsethos dat passieloos, risicoloos en totaal onbetrokken door het leven gaat. Dat dit voor organisaties nadelige consequenties heeft laat zich raden, maar ook voor de werknemers is het een weinig florissante situatie aangezien carrièrepaden doodlopen. Robert Quinn, auteur van het bekende 'Handboek managementvaardigheden', biedt een overlevingsgids voor degenen die ook onder druk het beste uit zichzelf willen blijven halen in plaats van aan die druk te bezwijken. De belangrijkste vaardigheid daarbij is zelfkennis bezitten. Quinn helpt de lezer bij het vinden van sterke en zwakke punten, alsmede bij het formuleren van de belangrijkste wensen, opdat hij in plaats van slachtoffer een krachtige voorvechter van verandering wordt of blijft.

Specificaties

ISBN13:9780787902445
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:236
Uitgever:Jossey Bass
Druk:0
Verschijningsdatum:3-2-2020
Hoofdrubriek:Leiderschap

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Over Robert Quinn

Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of Business van de University of Michigan. Zijn model van concurrenede waarden heeft zijn nut bewezen in een verscheidenheid van ondernemingen overal ter wereld, waaronder enkele Nederlandse multinationals.

Andere boeken door Robert Quinn

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Deep Change