Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of Business van de University of Michigan. Zijn model van concurrenede waarden heeft zijn nut bewezen in een verscheidenheid van ondernemingen overal ter wereld, waaronder enkele Nederlandse multinationals.
Meer over Robert QuinnDeep Change
Gebonden Engels 1996 9780787902445Samenvatting
De concurrentie waarvoor organisaties zich gesteld zien leidt ertoe dat het uiterste gevraagd wordt van hun werknemers. Onder het motto 'Aanpassen of wegwezen' wordt het personeel onder druk gezet om goede prestaties te leveren. Dit is echter een riskante tactiek, aangezien het bij werknemers het omgekeerde effect kan hebben: passiviteit die zich uit in het zwijgzaam uitvoeren van hetgeen wordt opgedragen en aan het eind van de maand de betaling voor de verrichte arbeid ontvangen. Er ontstaat op die manier een arbeidsethos dat passieloos, risicoloos en totaal onbetrokken door het leven gaat. Dat dit voor organisaties nadelige consequenties heeft laat zich raden, maar ook voor de werknemers is het een weinig florissante situatie aangezien carrièrepaden doodlopen. Robert Quinn, auteur van het bekende 'Handboek managementvaardigheden', biedt een overlevingsgids voor degenen die ook onder druk het beste uit zichzelf willen blijven halen in plaats van aan die druk te bezwijken. De belangrijkste vaardigheid daarbij is zelfkennis bezitten. Quinn helpt de lezer bij het vinden van sterke en zwakke punten, alsmede bij het formuleren van de belangrijkste wensen, opdat hij in plaats van slachtoffer een krachtige voorvechter van verandering wordt of blijft.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan