Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Het communicatieboekje - 'Een smaakvol geheel en een echt hebbedingetje'

Communiceren doen we allemaal, de een echter wat beter dan de ander. We doen dat zonder instrumenten bij de hand te hebben om die communicatie gemakkelijker of beter te laten verlopen.

Nico Jong | 18 oktober 2018

Het Museum für Kommunikation in Bern vroeg Mikael Krogerus en Roman Tschäppeler daarom voor een tentoonstelling de belangrijkste communicatietheorieën te verzamelen en met diagrammen toe te lichten. Het resultaat is een alleraardigst boekje, keurig gebonden in een gouden omslag en voorzien van een leeslint en afgeronde hoeken.

Het boek bevat 43 hoofdstukjes die bestaan uit twee pagina’s diagram en twee pagina’s tekst. Ieder hoofdstuk eindigt met een communicatiewijsheid en is ondergebracht bij een van de vier thema’s: massa’s en media, liefde en vriendschap, werk en carrière of zelf en inzicht. De hoofdstukken zijn via twee inhoudsopgaven te vinden. Een normale chronologische opsomming en een diagram op de binnenpagina’s van het omslag. De onderwerpen zijn geplot in vier kwadranten die gevormd worden een assenkruis tussen ik en de anderen enerzijds en doen en begrijpen anderzijds. Het communicatieboekje van Mikael Krogerus en Roman Tschäppeler is een smaakvol geheel en een echt hebbedingetje.

Over Nico Jong

Nico Jong is senior adviseur bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden