OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    551 resultaten
    boekenlijst
    Algemeen management
    31 januari 2023
    Managementboek Redactie
    In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
    recensie
    Communicatie en media
    24 januari 2023
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Elizabeth Ebbink neemt je in ’Ligt het aan je stem?’ mee in de wereld van de stem als beïnvloedingsinstrument. Ze zet uiteen wat je allemaal kan en moet weten over het gebruik van de stem en wat je kan doen om er meer rendement uit te halen. Een boek voor fijnproevers en relevant voor managers, coaches en trainers die hun kennis en kunde willen verruimen.
    preview
    Communicatie en media
    18 januari 2023
    Corinne Keijzer
    3-4 minuten leestijd
    LinkedIn is een supersterk kanaal als het gaat om het communiceren met je zakelijke doelgroep. Niet alleen heb je veel mogelijkheden om je als ondernemer of organisatie te profileren in wat je doet, ook is het dé manier om te laten zien waar jouw of jullie expertise ligt en daarmee nieuwe klanten en leads aan te trekken of stakeholders te informeren. Maar wat moet je nou op die tijdlijn plaatsen om in beeld te komen?  
    recensie
    Communicatie en media
    28 december 2022
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Crisismanagement en crisiscommunicatie gaan hand in hand. Sterker: de manier waarop je tijdens een crisis communiceert, is bepalend voor het verloop ervan. Tot die conclusie komt Eveline De Ridder op basis van haar ervaring als adviseur in ‘moeilijke’ situaties. Als er sprake is van uitslaande brand. Toch ligt daar niet de focus van haar boek, maar juist bij de ‘smeulende vuurtjes’. Die kunnen uitgroeien tot een reputatieramp en daarop kun je maar beter voorbereid zijn.
    recensie
    Communicatie en media
    28 december 2022
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Een Crucial Conversation is een discussie tussen twee of meer mensen (1) waarbij de meningen over een kwestie zo uiteenlopen dat ze botsen (2) waarbij er veel op het spel staat en (3) waarbij de emoties hoog oplopen. In ‘Crucial Conversations’ staat het stappenplan voor het voeren van een moeilijk gesprek centraal. Ik las de derde editie.
    recensie
    Communicatie en media
    23 december 2022
    Ineke Peters
    2-3 minuten leestijd
    Welk interview is je altijd bijgebleven en heeft misschien wel je leven gemarkeerd? Deze vraag stelde interviewer Frénk van der Linden aan 79 collega-journalisten ter gelegenheid van zijn 65e verjaardag. En wat zijn de vragen die zij zichzelf stellen naar aanleiding van hun interviews? Hun antwoorden staan in de bundel In de spiegel.
    recensie
    Communicatie en media
    19 december 2022
    Lizzy Prins
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Effectief pitchen en presenteren’ leer je hoe je overtuigend je podium pakt. Overal zijn kansen om mensen te ontmoeten, contact te leggen, een gesprek aan te gaan, te helpen.
    recensie
    Communicatie en media
    15 december 2022
    Annemarie Wielstra
    2-3 minuten leestijd
    Eveline De Ridder geeft in haar (hand)boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt - Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven’ een helder overzicht van scenario’s die tot een crisis en reputatieschade kunnen leiden voor een bedrijf. 
    preview
    Communicatie en media
    9 december 2022
    Glenn van der Burg
    3-4 minuten leestijd
    Luister jij ook naar podcasts? Dan overweeg je vast om ook voor jouw organisatie een podcast te gebruiken voor jullie communicatie. Maar welke rol speelt de podcast naast alle andere middelen? En hoe pak je het aan om te komen tot een succesvolle podcast voor jouw organisatie? Ik geef je een praktische kickstart met mijn boek: ‘Podcasten voor Communicatieprofessionals’. Bij de eerste vraag help ik je in deze preview: Waarom zou ik een podcast inzetten voor mijn communicatie?
    recensie
    Communicatie en media
    8 december 2022
    Hans de Witte-van Mierle
    3-4 minuten leestijd
    Crucial conversationsvan Joseph Grenny, Kerry Patterson, Ron McMillan is een boek over gespreksvaardigheden voor wanneer het er echt toe doet. Het is een leesbaar boek dat -hoewel het niet uniek is - iets toevoegt op het gebied van gespreksvaardigheden.
    recensie
    Communicatie en media
    30 november 2022
    Jaap van 't Hek
    2-3 minuten leestijd
    Marijke Spanjersberg bracht een prachtig boek uit: ‘Tussentaal’. Hoe kunnen we naast alle ‘in-mensen-taal’ komen tot een rijkere ‘tussen-mensen-taal’? Onze geïndividualiseerde tijd heeft een dominant psychologiserend denken voortgebracht. 
    recensie
    Communicatie en media
    29 november 2022
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Hoe word je een goede spreker? Wat zijn de valkuilen bij spreken? Waarom onthouden mensen niet wat je ze vertelt? Na het lezen van ‘Verbaal Meesterschap’ van Remco Claassen ken je alle ingrediënten om een betere spreker te worden. En het is een stuk simpeler dan je denkt, waarom lees je hier! In 2022 kwam er een nieuwe, geactualiseerde jubileumeditie uit van deze uitstekende bestseller.
    preview
    Communicatie en media
    8 november 2022
    Frénk van der Linden
    3-4 minuten leestijd
    Hoe stel je goede vragen - ook als manager -, en wat hebben journalisten daarover met vallen en opstaan geleerd tijdens ontmoetingen met GROTE en kleine namen? Frénk van der Linden stelde een rijke bundel samen: ‘In de spiegel’. Hij vertelt erover in deze preview.
    preview
    Communicatie en media
    4 november 2022
    Raymond Mens
    2-3 minuten leestijd
    Volgende week zijn er congresverkiezingen in de Verenigde Staten. In een toespraak vanuit Washington waarschuwde president Joe Biden vorige week voor geweld, bijvoorbeeld als lokale kandidaten de uitslag niet accepteren. Ook de CIA en FBI vrezen een geweldsexplosie. Hoe deze keiharde politieke tweestrijd ook eindigt, het eerste slachtoffer is een feit: de waarheid.
    Interview
    Communicatie en media
    2 november 2022
    Bert Peene
    8-12 minuten leestijd
    In crisiscommunicatie gaat het om de knikkers, over de ‘license to operate’ van een bedrijf. Crisiscommunicatie wil zeggen: bedrijven begeleiden en hun directie letterlijk door de storm begeleiden. Of beter: zorgen dat die storm er niet komt. Eveline De Ridder schreef er een boek over: ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’ . Ze wil daarmee vooral het crisisbewustzijn bij bedrijven verhogen.
    recensie
    Communicatie en media
    25 oktober 2022
    Louis Thorig
    6-8 minuten leestijd
    De mediaoorlog die de VS verscheurt is veel meer dan een concurrentiestrijd om marktaandelen of winstmarges. Het draait eigenlijk allemaal om politieke macht. In zijn nieuwste boek beschrijft Amerikakenner en politicoloog Raymond Mens in detail de opkomst van de verschillende nieuwszenders.
    achtergrond
    Algemeen management
    20 oktober 2022
    Bertrand Weegenaar
    9-12 minuten leestijd
    Corona, inflatie, stikstof en klimaat. Het zijn crisissen die transities noodzakelijk maken. Ze verdienen aandacht en... een verhaal. Deze Uit de boeken richt zich op de vraag hoe realistische en optimistische verhalen een rol kunnen spelen bij de broodnodige transitie. Transities en verhalen hebben namelijk een belangrijke overeenkomst: Ze brengen ons allebei van de ene naar een andere situatie. 
    recensie
    Communicatie en media
    29 september 2022
    Kees van Bree
    4-5 minuten leestijd
    Al wordt het ons vanaf kleins af aan misschien anders verteld, domme vragen bestaan wel degelijk. En na het lezen van ‘Domme vragen bestaan wel’ van Rik Moons hoor je ze (helaas) steeds meer. Met enige regelmaat in onze dagelijkse gesprekken, maar ook in onze professionele gesprekken zoals interviews en sollicitatiegesprekken. 
    recensie
    Communicatie en media
    23 september 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Gezien het communicatieve gestuntel van veel politici en CEO’s in tijden van crisis, is er een grote markt voor het boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’ van Eveline De Ridder. Lees dit boek dus voordat het te laat is en de hel losbarst.
    preview
    Communicatie en media
    30 augustus 2022
    Niels Houtepen
    2-3 minuten leestijd
    Met behulp van inzichten uit de psychologie en geheimen uit de toolbox van een illusionist word je je bewuster van je omgeving, leer je hoe je je beter kunt inleven in anderen, hoe je hen kunt verwonderen en positief beïnvloeden. Dat is de belofte van Niels Houtepens ‘Communicatie is een illusie’. Een preview.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden