OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    534 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    29 september 2022
    Kees van Bree
    4-5 minuten leestijd
    Al wordt het ons vanaf kleins af aan misschien anders verteld, domme vragen bestaan wel degelijk. En na het lezen van ‘Domme vragen bestaan wel’ van Rik Moons hoor je ze (helaas) steeds meer. Met enige regelmaat in onze dagelijkse gesprekken, maar ook in onze professionele gesprekken zoals interviews en sollicitatiegesprekken. 
    recensie
    Communicatie en media
    23 september 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Gezien het communicatieve gestuntel van veel politici en CEO’s in tijden van crisis, is er een grote markt voor het boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’ van Eveline De Ridder. Lees dit boek dus voordat het te laat is en de hel losbarst.
    preview
    Communicatie en media
    30 augustus 2022
    Niels Houtepen
    2-3 minuten leestijd
    Met behulp van inzichten uit de psychologie en geheimen uit de toolbox van een illusionist word je je bewuster van je omgeving, leer je hoe je je beter kunt inleven in anderen, hoe je hen kunt verwonderen en positief beïnvloeden. Dat is de belofte van Niels Houtepens ‘Communicatie is een illusie’. Een preview.
    achtergrond
    Communicatie en media
    26 augustus 2022
    Bertrand Weegenaar
    6-8 minuten leestijd
    Iedere manager, bestuurder, ondernemer zou zich met marketing bezig moeten houden. Geen marketing is geen sales. En geen sales… Of het nu om het handwerk, het schrijven van teksten, uitwerken van een socialmediaplan of andere zaken gaat. Het moet op jouw agenda staan. Op dit gebied verschijnen vele boeken. Bertrand Weegenaar neemt ons aan de hand, het boekenbos in.
    recensie
    Communicatie en media
    8 augustus 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    ‘Totaal’ is een boek dat bestaat uit oude reportages. En toch is het een hit. En terecht. Marcel van Roosmalen is een meester in het zien wat anderen niet willen of kunnen zien. En in het verwoorden hiervan. ‘Totaal’ is 800 pagina’s genieten.
    recensie
    Communicatie en media
    1 augustus 2022
    Simone Blokhuis
    3-4 minuten leestijd
    Gesprekken voeren we de hele dag. Dan denk je dat je dat redelijk kunt. Ik dacht dat in ieder geval wel. Mijn werk als customer experience manager verloopt redelijk vlotjes en ook privé lopen de gesprekken best lekker. En toch…even terug naar de basis. 
    recensie
    Communicatie en media
    26 juli 2022
    Froukje Schaaf
    2-3 minuten leestijd
    ‘Domme vragen bestaan wel’ van Rik Moons pakt meteen vanaf de eerste bladzijde je aandacht. Met een goede dosis humor en veel praktijkvoorbeelden geeft Moons handvatten om diepere gesprekken te voeren door andere vragen te stellen en beter te luisteren.
    Interview
    Communicatie en media
    4 juli 2022
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Ze schreef in ruim 25 jaar honderden speeches voor politici, CEO’s en andere bestuurders. Wat is het geheim van haar vak? Renée Broekmeulen onthult in haar boek ‘De Speechschrijver - de kunst en kunde van een goede toespraak’ hoe je een speech schrijft waarmee je luisteraars inspireert, boeit en overtuigt.
    recensie
    Communicatie en media
    23 juni 2022
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    ‘Alle getallen tellen’ van Chip Heath en Karla Starr is een zeer origineel boek dat lezers bewust maakt van de boodschap dat getallen presenteren ook goede taal vereist. De auteurs breken een lans voor de opvatting dat er een vertaalslag moet komen van cijfers in een heldere boodschap. Het is een zeer prettig leesbaar boek met goede voorbeelden.
    recensie
    Communicatie en media
    22 juni 2022
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wat een leuk boekje is ‘Plakkend design’ van Ann Debeuf! Zo nuttig. Wie een paper, beleidsstuk, essay of wat dan ook schrijft, zonder zich druk te maken om de vorm, mist de boot. Marketeers wisten dat al lang, maar kennisprofessionals zouden het misschien iets meer mogen beseffen. Lector Ann Debeuf helpt haar lezers om voor elk geschreven stuk tekst een heldere vorm te vinden.  
    recensie
    Communicatie en media
    17 juni 2022
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Wat zijn de ingrediënten en kwaliteiten van een inspirerend spreker? Ik las ‘Inspirerend spreken als leider’ van Filip Muyllaert. Hij biedt antwoorden, en vijf strategieën.
    recensie
    Communicatie en media
    16 juni 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    4-5 minuten leestijd
    Boeken die direct toepasbaar zijn, zijn wat mij betreft de beste boeken! ‘Alle getallen tellen’ van Chip Heath en Karla Starr is zo’n boek. Heldere uitleg, geweldige voorbeelden en praktische tips. Lezen, onderstrepen en in de praktijk brengen dus. Omdat alle getallen tellen.
    recensie
    Communicatie en media
    7 juni 2022
    Annemiek Sierhuis
    3-4 minuten leestijd
    Wat een tof boek! 'Plakkend design' vult een gat in de markt. Tot ik dit boek in handen kreeg, miste ik het niet. Maar als je er aan begint, weet je heel snel waarom de adviezen waardevol zijn. De boodschap die je wilt overbrengen, komt zo veel beter over met deze kleine en grote tips.
    video
    Communicatie en media
    26 mei 2022
    Roland de Bruijn
    Het is totaal niet je bedoeling en toch gebeurt het je keer op keer: je raakt verzeild in een discussie die nergens toe leidt. Of je houdt je mond maar om die discussie juist te voorkomen. Herkenbaar? Met behulp van 'Einde discussie' leer je tijdens gesprekken succesvol de regie te pakken. Auteur Roland de Bruijn vertelt in de Bookchat over de Dialogue to Synergize methode.
    recensie
    Communicatie en media
    25 mei 2022
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Eén ding kan ik je alvast verklappen: ‘Verbaal Meesterschap’ is typisch zo’n boek dat je met stijgend enthousiasme leest en er nog vaak bij pakt voor wat frisse inspiratie. Althans, als het de bedoeling is dat je meer impact wilt maken in vergaderingen, bij allerlei werkbijeenkomsten of als je – net als ik – spreker bent en geregeld op het podium staat.
    recensie
    Communicatie en media
    20 mei 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Steeds meer politici en CEO’s maken gebruik van speechschrijvers. In ‘De Speechschrijver’ gaat Renée Broekmeulen in op de kunst van het speechschrijven. Een mooi en eerlijk pleidooi voor echte verhalen.
    preview
    Communicatie en media
    19 mei 2022
    Patrick van Gils
    2-3 minuten leestijd
    Ik ben Patrick van Gils, spreker, trainer, coach en ook auteur. Ik heb mijn 100.000 uur praktijkervaring in overtuigend pitchen en presenteren samengebracht in 1 boek. Het boek helpt de young professional bij alle voorkomende praktijksituaties om zo jezelf beter en effectiever te kunnen presenteren en jouw ideeën en plannen overtuigender te pitchen.
    nieuws
    Communicatie en media
    26 april 2022
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    preview
    Communicatie en media
    13 april 2022
    Rik Moons
    3-4 minuten leestijd
    Met zijn boek ‘Domme vragen bestaan wel’ belooft Rik Moons je op weg te helpen om jouw topvragen samen te stellen en zo een betere luisteraar te worden. In dit artikel vertelt hij waarom dat belangrijk is.
    recensie
    Communicatie en media
    11 april 2022
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Een boek over een actueel onderwerp: ‘Inclusieve communicatie’. Met als ondertitel ‘Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken’. Altijd fijn als een boek een actueel thema bij de horens vat, en mij beter laat begrijpen wat het inhoudt en hoe ik er op strategische wijze mee om kan gaan. En dat doet dit boek.  

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden