Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Zakelijk succes in nieuwe tijden

Sales wordt in dit boek in een breed kader besproken. Schrijver Robert Buisman legt op een duidelijke manier de relatie tussen theoretische modellen en de dagelijkse praktijk. Aan de hand van praktijkcases geeft hij de lezer herkenbare aanknopingspunten.

Rob Lammers | 20 januari 2016

Buisman maakt goed inzichtelijk hoe de transitie van de oude naar de nieuwe salesprocessen kan plaatsvinden. Soms met een aha-erlebnis, soms met volledig nieuwe inzichten. Aan het onderdeel creativiteit wordt gelukkig veel aandacht besteed. Ook aan de nieuwe hulpmiddelen die sales kunnen ondersteunen op hun weg naar langdurige relaties. Een kritische kanttekening. Om dit boek helemaal praktisch hanteerbaar te maken, zou het handig zijn als de schrijver een of meerdere matrices toevoegt, waardoor de lezer een praktisch handboek heeft om de veranderingen stapsgewijs door te voeren. De routekaart is een eerste stap, maar daar kan de schrijver nog meer concrete acties aan vastplakken. Voor de lezer helemaal nieuw, maar voor de schrijver dagelijkse kost. Persoonlijk zou ik het nog sterker vinden als er meer over toekomstige organisatievormen wordt geschreven. Conclusie: een aansprekend boek waar iedere commercieel manager en directeur de tijd voor zou moeten nemen. Het biedt concrete handvatten voor een succesvolle salestoekomst.

Over Rob Lammers
Rob Lammers is ondernemer en founder van Carrera C, columnist, blogger, trainer-coach en spreker.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden