Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De online Marketing Tornado - 'Rijke hoeveelheid voorbeelden'

De Online Marketing Tornado heeft niet alleen het woord tornado in de titel, het léést ook als een tornado. Door de wervelende en enthousiasmerende schrijfstijl word je meegezogen in de wereld van online zakendoen.

Daniëlle de Jonge | 9 oktober 2020 | 2-3 minuten leestijd

Je slingert bij het lezen van De Online Marketing Tornado heen en weer tussen technische tips en slimme marketing. En dat is allesbehalve vervelend. Dit boek van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren is een heel compleet handboek om producten en diensten sterk in de online markt te zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om webshops, al is het voor hen ook heel handig. Vooral bedrijven van ZZP tot middelgroot die - een deel van - het aanbod ook online willen verkopen worden blij van dit boek.

Ik ben dus zo iemand die een leerzaam boek leest met pen en papier bij de hand, een aantal neon-stiften en ben goed geoefend in het vouwen van ezelsoren. Dit boek ziet er inmiddels wat verfomfaaid uit, zoveel interessants trof ik er in aan. Wees dus gewaarschuwd als je ook meer met online business wilt gaan doen: je wat-een-goed-idee-dat-ga-ik-toepassen-lijstje groeit vrij snel en reserveer ook alvast wat tijd van de webbouwer om her en der wat aanpassingen te doen. Afhankelijk van hoe goed je bekend met het opzetten van een website als klantmagneet en online marketing wisselt het uiteraard wel per tornadolaag. Voor mij zaten er aardig wat eyeopeners in het inzetten van techniek om mijn online verkooptraining extra in de picture te zetten.

Het auteursduo weet in ieder geval uit ervaring waar ze over spreken. Ze zijn eigenaar van de Internet Marketing Unie en het levende voorbeeld van ‘practice what you preach'. Begrijpelijk dus ook dat ze de producten die zij aanbieden om een sterke website te bouwen door het boek heen diverse keren aanraden. Goed, die tornado dus. Want als je de blauwdruk die wordt uitgevouwd in de zes delen volgt dan kan het haast niet anders dan dat het je bedrijf goed doet.
De heel logische opbouw van het boek zorgt ervoor dat het goed te volgen is, zelfs als je nog helemaal niets doet met een online aanbod. De auteurs nemen je allereerst mee in SEO. Voor sommigen een ondoordringbaar moeras, maar door de simpele uitleg wordt het ineens wel helder wat relevant is. Nu is het aantrekken van websitebezoekers heel leuk, alleen wordt het commercieel pas interessant als ze ook zaken met je willen doen. Hoe dieper je in de tornado duikt, hoe groter de kans op meer klanten. Eenmalige aankopen, memberships of het opzetten van een eigen community: het komt allemaal aan bod. Of misschien is het voor jouw organisatie wel interessant om te kijken naar affiliates?

Elk deel eindigt met de highlights, al heb jij sommige misschien ook al met een felgele stift of ezelsoor gemarkeerd. Door de boeiende inhoud van De online Marketing Tornado, gecombineerd met een rijke hoeveelheid voorbeelden en screenshots ontdek je als snel wat voor jou interessante toevoegingen zijn om in te zetten.

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl. Voor Managementboek verzorgt ze de Online training Klantgericht verkopen.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Tonny Loorbach, Martijn van Tongeren
De Online Marketing Tornado

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden