Martini had in een (ver) verleden een reclame met de slogan ‘Anytime, Anyplace, Anywhere'. Ik noem dit het Martini Principe, een handig model voor innovatie. Elk product, elke dienst, elk proces dat niet voldoet aan het Martini Principe kan (en zal) verbeterd worden. Kan ik het product of dienst op elk moment, op elke locatie en op elke manier afnemen? Kijk met het Martini Principe in gedachten naar je dienstverlening. En verbeter het. Anders verbeteren anderen het wel.
In 180 Business Hacks vind je Het Martine Principe en nog 179 verrassende, scherpe en inspirerende manieren om net even anders naar je werk te kijken. Zit je vast in een klus of staar je je al uren blind op een vraagstuk? Iedereen heeft soms inspiratie nodig, iets dat helpt om los te komen. Een business hack is een kort, eenvoudig en praktisch inzicht uit de managementliteratuur of -praktijk. Het werkt vaak beter dan lange teksten. Ze zetten je aan tot nadenken, anders kijken. Ze hebben hun nut in de praktijk bewezen. Ik heb ze zelf al jarenlang met veel plezier (en succes) gebruikt. Tijdens meetings, in presentaties en als afsluiter in een e-mail na afloop van een gesprek.
De business hacks in dit boek zijn ingedeeld in herkenbare thema's zoals: strategie, innovatie, organisatie en persoonlijke effectiviteit. Gebruik de hacks die passen bij jouw eigen vraagstuk, of sla het boek open op een willekeurige pagina en krijg een idee uit onverwachte hoek. Ideaal voor de professional van nu. Om jezelf of iemand anders cadeau te doen!
Over Roel de Graaf
Roel de Graaf heeft jarenlange ervaring als adviseur van managers en executives. Actief op het grensvlak van organisatie, proces en IT, helpt hij organisaties om echt digitaal en data-gedreven te worden. Hij is de auteur van 180 Business Hacks.