Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Interview

Mignon van Halderen en Brandon Martens

‘Organisaties hebben zich te verhouden tot de waardentransitie’

‘Thought leadership acteert op een fundamenteel niveau. Het gaat om een vernieuwende kijk op strategie en positionering op het snijvlak van markt en maatschappij.’ Zo omschrijven auteurs Mignon van Halderen en Brandon Martens de titel van hun recente boek Thought leadership.

Karin de Zwaan | Aad Goudappel | 23 juni 2022 | 1-2 minuten leestijd

Beide auteurs zijn te gast in de nieuwe aflevering van Managementboek podcast de Boekenpraktijk. Samen diepen we uit wat Thought leadership is, waarom een Novel Point of View hierbij van belang is en waarom je wel of niet een Thought leader moet willen zijn met jouw organisatie. Want Thought leadership is nooit een doel op zichzelf.

Mignon van Halderen: 'We hebben een digitale transformatie, een duurzaamheidstransformatie, maar ook een waardentransformatie. Organisaties hebben zich daar steeds vaker toe te verhouden. Iedere transformatie vraagt nieuwe manieren van denken en nieuwe manieren van doen. We zeggen het ook vaak: we hebben nieuw denken nodig. Maar hoe geef je nu jouw strategie vorm langs nieuwe manieren van denken. En daar gaat Thought leadership over.'

In de aflevering geeft Brandon Martens een paar aansprekende cases waaronder de transformatie van stadsdeel Strijp-S in Eindhoven en de transformatie van Ziekenhuis Bernhove. De opvallende Novel Point of View van Bernhoven: Betere zorg, door minder zorg. Hoe dat uitpakte hoor je in de podcast.

LUISTER DE AFLEVERING

De Boekenpraktijk is een podcast van Managementboek. Presentator Willem van Leeuwen onderzoekt elke twee weken samen met auteurs hoe de theorie van managementboeken aansluit bij de praktijk.

Luister naar De Boekenpraktijk hieronder of open de podcast op SpotifyApple PodcastsGoogle Podcasts of YouTube

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Mignon van Halderen, Brandon Martens
Thought leadership

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden