Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Boekenlijst

Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2022

Tien boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Op 24 november 2022 wordt de winnaar bekend gemaakt.

Managementboek Redactie | 5 oktober 2022

Op de shortlist van dit jaar staan marketingboeken over growth hacking, online innovatie, e-commerce en een boek over digital branding. 'We kunnen eigenlijk maar één conclusie trekken: dit is de oogst van de coronacrisis', concludeert Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuur Prijs en directeur van Beeckestijn Business School. 'De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor. Ik heb de afgelopen jaren, net als andere juryleden, veel contacten gehad met aankomende marketingauteurs. Wij zijn als jury blij met de pakkende visies en observaties van alle auteurs. De shortlist 2022 is een hele mooie combinatie van nieuw en ervaren binnen het marketingvak geworden. Corona heeft dus ook iets positiefs voortgebracht.' Wij laten je graag kennismaken met deze genomineerde boeken aan de hand van (delen van) de flaptekst van ieder boek.

Andy Mosmans, Patrick van Thiel

Branding

BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement, ‘The Game of the Name’. Onder meer door de introductie van verschillende stromingen binnen branding. Het boek geeft inzage in zowel bekende als minder bekende strategische modellen en biedt praktische instrumenten (o.a. Brand Coding Canvas) waarmee bestaande merken geanalyseerd kunnen worden en nieuwe tot leven gebracht. Het boek behandelt veel verschillende aspecten van branding, van merkoriëntatie, merkstructurering en naamsontwikkeling tot purposeful branding en iconic moves.

Cor Molenaar

Demand-Driven Business Strategy

Demand-Driven Business Strategy explains the ways of transforming business models from supply driven to demand driven through digital technologies and big data analytics. The book covers important topics such as digital leadership, the role of Artificial Intelligence, and platform firms and their role in business model transformation. Students are walked through the nature of supply- and demand-driven models and how organizations transform from one to the other.

Heleen Buldeo Rai

Duurzaam online shoppen

We winkelen steeds meer en voor hogere bedragen online. Voor velen zijn webwinkels intussen een belangrijk alternatief voor de winkelstraat. Maar de vragen over de implicaties van het hele online winkelgebeuren op onze samenleving stapelen zich op. Op basis van wetenschappelijk onderzoek beschrijft Duurzaam online shoppen het leverproces van onze online aankopen, de evolutie ervan in het laatste decennium, en welke technologiegedreven innovaties ons te wachten staan.

Joyce Croonen, Liza Luesink

Duwtje in de juiste richting

n dit boek leer je hoe je in vier stappen zelf aan de slag kunt met de 16 meest effectieve gedragstechnieken. Gedragsveranderaars Joyce Croonen en Liza Luesink delen de geheimen van het vak aan de hand van echte praktijkvoorbeelden. De bewezen methodes zijn succesvol toegepast bij meer dan honderd kleine en grote organisaties, van Hema tot de Belastingdienst en van de Zuidas tot Zutphen.

Eric de Haan

Luisteren is goud

Hoog tijd om luisteren te (her)waarderen. Luisteren is goud schetst het belang en de uitdagingen van deze kunst, en maakt duidelijk hoe je – aan de hand van de ontwikkelmethodiek Theory U – je luistervermogen kunt verbeteren. Ook organisaties moeten beter luisteren, naar klanten, medewerkers en de samenleving. Aan de hand van luisterprincipes en best practices biedt het boek een raamwerk om luisterend vermogen binnen jouw organisatie te ontwikkelen. Daarbij krijg je als professional concrete methoden en gesprekstechnieken aangereikt om effectiever te luisteren. Een belangrijk boek voor iedereen die relaties wil verdiepen, verrijken en verduurzamen.

Gijs van Wulfen

Online Innovation

Online Innovation inspires you with effective online collaboration tools, techniques, methods and rules to kick-start you to innovate your work and your organisation 100% online. That is why this is a practical guidebook on how to innovate online. After describing 10 common pitfalls, the authors share great tools and techniques that work in practice. They discuss the Achilles’ heel of innovating online and present 10 methodologies you can use for hands-on online innovation. The Lightning Decision Jam, the Design Sprint and the FORTH innovation method are highlighted in the book. The authors combine these methodologies into a new hybrid version. At the end of the book, you will find systematic descriptions of 25 tools and 10 methods.

Ingmar de Lange

Sterk digitaal merk

Digitaal richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO's. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Hoe wordt je merk succesvol in het digitale tijdperk? Wat moet je anders doen? Wat juist niet? Ingmar de Lange hielp meer dan 100 bekende merken met hun merkstrategie. Hij doceert aan Nyenrode, Beeckestijn, EURIB en NIMA. In dit boek deelt hij al zijn kennis. Fris, scherp en onderbouwd.

Chris Out

Structuring for extreme revenue growth

Na het lezen van dit boek ga je makkelijker, sneller en meer omzet genereren. Je hebt een duidelijk methode die bedrijfsbreed in te zetten is. Iedereen gaat er effectiever door werken en je groei is gestructureerder dan ooit! Het maakt niet uit of je nu ondernemer bent, binnen een corporate werkt, in finance of net begint met growth hacking. Dit boek gaat terug naar de ultieme principes van groei en data gedreven werken. Jarenlang is Chris Out op zoek geweest naar het antwoord op de vraag: Wat kan ik vandaag doen om echte impact te maken op de groei van een bedrijf? De speciaal ontwikkelde WALLET Methode stelt iedereen in staat om het antwoord op deze vraag te vinden en direct toe te passen.

Jorg Snoeck, Pauline Neerman

The future of shopping

De bekroonde retailgids 'The Future of Shopping: Where Everyone is a retailer' is, na gevierde uitgaves in het Frans, Engels en Chinees, terug met een volledig nieuwe editie 'The Future of Shopping: re-set re-made re-tail'. Een pandemie, wereldwijde digitale disruptie en een grondstoffenrace hebben het winkellandschap danig hertekend. De globalisering laat zich van een onverwachte kant zien. We zitten midden in een wereldwijde transformatie, waarbij machines slimmer worden dan mensen, de wereldbevolking samen met de CO2-uitstoot stijgt en een handvol megaconcerns de macht naar zich toe trekt. Voor de oorspronkelijke versie van dit boek ontvingen de auteurs de prijs van Managementboek van het Jaar 2018.

Tot Slot

Het tiende boek is 'Marketing Automation Untangled' van Diederik Martens.

Over Managementboek Redactie

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Wat vond u van deze lijst?

1
0

Deel dit artikel



Ook een boekenlijst maken?

Bent u geïnspireerd geraakt door deze boekenijst en wilt u zelf een lijst maken? Dat kan!

Over Managementboek Redactie

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Wat vond u van deze lijst?

1
0

Deel dit artikel



Ook een boekenlijst maken?

Bent u geïnspireerd geraakt door deze boekenijst en wilt u zelf een lijst maken? Dat kan!

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden