OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    3174939

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 6 van 140 resultaten
    Interview
    Strategisch management
    22 februari 2020
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Anu Manickam en Karel van Berkel schreven Wicked World, een pleidooi voor het erkennen van complexiteit in allerlei opzichten. ‘Het gaat erom hoe je komt op nieuwe oplossingen voor problemen en een van de belangrijkste dingen is zoeken naar verschillen waardoor je meerdere oplossingen kan bedenken voor een probleem. Dat is tegengesteld aan het algoritmeverhaal waar het gaat om overeenkomsten.'
    Interview
    Marketing
    11 februari 2020
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Carlijn Postma (eigenaar van contentmarketingbureau The Post en voormalig Content Marketeer van het jaar) schreef een nieuw boek genaamd Bingemarketing. De basis van het boek is: welke content wetten zitten er verborgen in het maakproces van Netflix series waardoor we blijven kijken?
    interview
    Verandermanagement
    11 december 2019
    Bas Hakker
    8-11 minuten leestijd
    Freija van Duijne en Peter van der Wel schreven een boek over het vak van ‘toekomstverkenner’: Toekomstverkennen. We spreken Freija over dit bijzondere vak met als basis: Hoe kan het nadenken over toekomstscenario’s bedrijven flink vooruit helpen?
    interview
    Ondernemen
    4 december 2019
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Met Winstgevende plannen wil Femke Hogema ondernemers inspireren om proactief aan de slag te gaan om hun doelen te realiseren. Dat betekent: goede plannen maken, aandacht hebben voor de financiën en daadwerkelijk actie nemen. Het boek past trouwens helemaal in haar eigen ontwikkeling en daarover vertelt ze in dit interview meer.
    interview
    Marketing
    13 november 2019
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Bert van Wassenhove schreef met De marketingbijbel - Voor een digitale wereld een standaardwerk over online marketing. Op een hele overzichtelijke manier legt hij uit hoe het marketingvak is veranderd de laatste jaren en vooral hoe je het nu moet aanpakken.
    nieuws
    Marketing
    8 november 2019
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Onlangs presenteerde Klaas Weima zijn boek Aandachtsmarketing in het Rijksmuseum. Wij waren bij de uitreiking van het eerste exemplaar en natuurlijk ook bij de leerzame Masterclass. Het onderwerp? Hoe vang ik als merk en bedrijf de aandacht van de consument?
    interview
    Marketing
    6 november 2019
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Met Aandachtsmarketing schreef Klaas Weima een boek voor marketeers en ondernemers die graag hun klanten willen bereiken. Hoe je dat doet? Dan let je op de zes aandachtstrekkers en volg je de stappen van het Verdiende aandacht Canvas.
    interview
    Coaching en trainen
    1 oktober 2019
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Psycholoog Freek Sarink schreef het boek Provocatieve psychologie en coaching waarin hij uitlegt hoe hij op een vernieuwende wijze omgaat met zijn cliënten. Het boek beschrijft de methodiek aan de hand van een groot aantal praktijkcases.
    interview
    Leiderschap
    10 september 2019
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Anouk Brack schreef met Leiderschap in verandering alweer haar tweede boek in korte tijd over dit onderwerp (na De verborgen dimensie van leiderschap). Het is een praktisch handboek voor leiders om op dagelijkse basis verbeteringen door te voeren.
    interview
    Personeelsmanagement
    1 augustus 2019
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Ardiënne Verhoeven schreef het boek Onboarding, management van verwachtingen. Dit boek gaat over de fase waarin medewerkers aan de slag gaan bij een onderneming en hoe je dat goed kan organiseren.
    interview
    Personeelsmanagement
    24 mei 2019
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Rolf Baarda schreef met Agile belonen een boek over de manier waarop moderne werkgevers hun salarishuishouding moeten regelen. Het geheim? Niet zomaar een beetje experimenteren, maar nadenken over de toegevoegde waarde van mensen.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    23 april 2019
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Mark Tigchelaar schreef met Focus Aan/Uit alweer zijn vijfde boek. Het gaat erover dat wij ons als mensen te veel laten afleiden, door anderen, maar vooral door onszelf. Tigchelaar studeerde neuropsychologie en geeft met Focus Academy trainingen aan het bedrijfsleven over, jawel, focus.
    interview
    Organisatiekunde
    15 april 2019
    Bas Hakker
    8-11 minuten leestijd
    Het boek Kern van de zaak gaat over de manier waarop je als organisatie waardevol kunt zijn en blijven voor je klanten. We spreken auteur Maaike Vrenken over haar interessante filosofie die verder gaat waar het Rijnlandse model stopt. ‘Waar het mij om gaat is dat je het écht meent, dat het jou om de klant gaat, en dat je die intentie omzet in concrete daden’
    interview
    Algemeen management
    29 maart 2019
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Victor, Stephen en Erik Steijger schreven met Wendbaar werken alweer hun vijfde boek. Het is de opvolger van Top10 voor Topteams dat de drieling in 2015 al schreef samen met Corrien de Jongh. Hoe je het boek zou mogen omschrijven? Een trainingsboek voor de ‘totale mens’.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    13 maart 2019
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Eind jaren tachtig bedacht Francesco Cirillo De Pomodore-techniek. Hij kwam op het idee toen hij moest studeren voor een tentamen en constant werd afgeleid door zijn eigen gedachten. Op de keukentafel stond een wekker in de vorm van een tomaat en deze zette hij op 25 minuten, een periode waarin hij zonder afleidingen aan zijn taak kon werken.
    interview
    Personeelsmanagement
    6 februari 2019
    Bas Hakker
    8-11 minuten leestijd
    Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Dat is de kern van het boek De employee journey van auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink, experts op het gebied van internal en employer branding. ‘Vanuit marketing horen we dat de klant koning is. Dat de klant op één staat. Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom moet je investeren in je mensen. Zet medewerkers op één, niet de klant. Dan zetten jouw medewerkers vanzelf de klant op één.’
    interview
    Ondernemen
    28 januari 2019
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Markward van der Mieden schreef met Good business een bijzonder boek over bedrijven die ‘goed doen’. Hij vindt namelijk dat je als bedrijf niet alleen moet focussen op je idealen, maar dat je pas echt impact maakt als je aan een merk bouwt.
    Interview
    Mens en maatschappij
    7 december 2018
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Vlak na zijn studie communicatie design begon Walter Vandervelde zijn eigen communicatiebureau. Hij stopte daarmee in 2012 en begon het bureau BEDENK waarmee hij klanten stimuleerde om ideeën te bedenken. Vanaf 2014 ging hij daarnaast aan de slag als professor ‘idea & innovation management’ op de Erasmushogeschool Brussel.  In 2017 verliet hij BEDENK en als zelfstandig ‘business creativity expert’ schreef hij het boek When the Box is the Limit.
    interview
    IT-management / ICT
    16 november 2018
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    David Stephenson is een expert op het gebied van big data die over de hele wereld werkt. Hij gaf en geeft leiding aan big data teams bij grote bedrijven als eBay, Coolblue, adidas, en de Duitse uitgever Axel Springer. Onlangs schreef hij het zeer praktische Big data ontrafeld waarmee bedrijven direct aan de slag kunnen met big data.
    interview
    Leiderschap
    24 oktober 2018
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Gert-Jan Melker, Peter Tack en Jan Eppink schreven het boek Leiderschapskwaliteiten. Het is een interessant handboek voor iedereen die de ambitie heeft om een betere leider te worden. We spreken Gert-Jan Melker, docent Management & Organisatie aan de Vrije Universiteit, Nyenrode en IBO Business School.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden