OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2161677

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 12 van 282 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    19 januari 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Stilstand is achteruitgang. Deze eeuwenoude wijsheid geldt nog steeds. Vandaar de grote aandacht voor groei. Maar moeten we wel (verder) willen groeien? Ik welke richting kun je het beste groeien en hoe realiseer je die groei? Daarover gaat het boek De GroeiSpiraal van groeiadviseur Jack Korsten.
    recensie
    Strategisch management
    22 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    7-9 minuten leestijd
    Over Steve Jobs (Apple), Bill Gates (Microsoft) en Andy Grove (Intel) is al veel geschreven. Denk aan de vele biografieën en bedrijfspublicaties die de afgelopen jaren zijn verschenen over dit illustere drietal. En nu is er Vooruitkijken en terugredeneren.
    recensie
    Algemeen management
    16 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    ‘Freedom, Inc.’ is een inspirerend manifest voor meer vrijheid voor medewerkers. De auteurs Isaac Getz en Brian M. Cartney zijn er stellig in. Bedrijven die een cultuur van vrijheid weten te creëren, laten een hogere productiviteit, winst en groei zien. En nog belangrijker: deze bedrijven bieden een omgeving waarin werknemers met plezier en betrokkenheid samenwerken.
    recensie
    Algemeen management
    4 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Marga Hoek schreef met ‘Zakendoen in de nieuwe economie’ het Managementboek van het Jaar in 2014. Een terechte uitverkiezing want het boek is actueel, relevant, inspirerend en zet je aan tot nadenken. Een boek ook waarin thema’s als duurzaam, sociaal en klantgericht ondernemen een geheel nieuwe betekenis krijgen.
    recensie
    Leiderschap
    2 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    De kern van werk en ondernemen is snelheid, kunnen veranderen, experimenteren, falen en leren. Dat schrijft Menno Lanting in Olietankers en speedboten. Hoe word ik een speedboot? is een hoofdstuk uit Olietankers en speedboten.
    recensie
    Leiderschap
    2 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Gedragsverandering is het moeilijkste dat er is. Iedereen die geprobeerd heeft om te stoppen met roken, gezonder te leven, meer te sporten of aardiger te zijn tegen vervelende collega’s, weet er alles van. Dat komt volgens Marshall Goldsmith omdat ons gedrag veroorzaakt wordt door prikkels in onze omgeving. Dit zijn de overal aanwezige triggers.
    recensie
    25 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Er bestaan markten met vragers en aanbieders waar geld nauwelijks een rol speelt. Dat zijn markten waar matching centraal staat: het koppelen van vraag en aanbod. De Amerikaanse hoogleraar Alvin E. Roth kreeg in 2012 de Nobelprijs voor de Economie voor zijn pionierswerk op het gebied van ‘koppelingsmarkten’. Zijn bevindingen heeft hij vastgelegd in het boek Wie krijgt wat - en waarom.
    recensie
    Advisering
    24 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    De wereld verandert en dat betekent dat adviesbureaus en consultants moeten mee veranderen. Maar hoe? Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man en Annemieke Stoppelenburg geven aangrijpingspunten in hun boek Nieuwe businessmodellen in consulting: changing the game.
    recensie
    Leiderschap
    10 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    Over leiderschap en ondernemen wordt veel geschreven. Een zoekopdracht over leiderschap leverde op Google.nl meer dan twee miljoen hits op en op Managementboek.nl meer dan 248 producten. Trainer/coach Robbert Gorissen voegt hier nu een boek aan toe met de titel ‘Leiderschap en ondernemen’.
    recensie
    Algemeen management
    10 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Ledenorganisaties zijn van alle tijden. Denk aan vakbonden, thuiszorgverenigingen, goede doelen, kranten, loterijen, videotheken, sportscholen en boekenclubs zoals het eens zo succesvolle Boek en Plaat.
    recensie
    Marketing
    5 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijven proberen al eeuwenlang mensen te beïnvloeden om juist hun product te kopen. Marketeers laten geen middel onbenut om hun producten en diensten aan de man te brengen. Van oudsher met schreeuwerige reclames waarin consumenten gouden bergen worden beloofd.
    recensie
    IT-management / ICT
    27 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    We leven in een netwerksamenleving. Alles en iedereen is met elkaar verbonden. In zo’n omgeving voldoen traditionele bedrijfsmodellen niet meer. Om te kunnen overleven moeten organisaties sneller en wendbaarder worden. De oplossing die Peter Hinssen aandraagt in zijn boek The Network Always Wins klinkt eenvoudig: als de wereld om je heen verandert in een netwerk, zul je zelf ook in een netwerk moeten veranderen.
    recensie
    Organisatiekunde
    21 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    11-15 minuten leestijd
    Reinventing organizations houdt de gemoederen al enige tijd bezig. Niet vreemd want het boek belooft een oplossing voor enkele grote uitdagingen waarmee veel bedrijven en instellingen worstelen.
    recensie
    Marketing
    14 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    Het bieden van een goede klantervaring wordt steeds belangrijker. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt uit de wereldwijde Customer Experience Index 2014 van Forrester dat slechts 22 procent van de consumenten een goede tot excellente service krijgt.
    recensie
    Algemeen management
    6 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Wat is de overeenkomst tussen koffiegigant Nespresso en de marktleider in scheermesjes Gillette? Allebei werken ze volgens het ‘razor and blade’ principe. Een van de besproken modellen in Het businessmodellenboek.
    recensie
    Marketing
    5 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Het bieden van een goede klantervaring wordt steeds belangrijker. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt uit de wereldwijde Customer Experience Index 2014 van Forrester dat slechts 22 procent van de consumenten een goede tot excellente service krijgt.
    recensie
    Algemeen management
    28 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    Ondernemen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het merendeel van de startende ondernemers gaat binnen vijf jaar failliet of stopt ermee. De rest blijft klein met hooguit een paar medewerkers in dienst. Slechts een kleine groep bedrijven weet door te groeien naar het midden- en grootbedrijf. Ondernemers moeten het spreekwoordelijke schaap met de vijf poten zijn en dat soort ondernemers zijn zeldzaam. Een beetje hulp bij het zakendoen kunnen veel ondernemers dan ook wel gebruiken.
    recensie
    Verandermanagement
    25 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    Dat we meer moeten innoveren is duidelijk. Problemen van de toekomst lossen we niet op met oplossingen uit het verleden. Denk bijvoorbeeld aan de CO2-uitstoot met alle ingewikkelde vraagstukken die daaruit voortvloeien zoals de opwarming van de aarde en de wereldwijde stijging van de zeespiegel.
    recensie
    Strategisch management
    23 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Tweehonderd jaar na de slag om Waterloo is strategie belangrijker dan ooit. Niet om de strijd op het slagveld te winnen, maar wel om het bestaansrecht en de continuïteit van de organisatie zeker te stellen. Denk aan de grote problemen en de soms jarenlange zoektocht naar een goede strategie door warenhuizen, uitgeverijen, boekwinkels, telecombedrijven, uitzendbureaus, muziekmaatschappijen, banken, verzekeraars en zorginstellingen.
    recensie
    Algemeen management
    15 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    We gniffelen graag om de fouten en bloopers van anderen. Denk aan het succes van tv-programma’s als America’s Funniest Home Video en Bananasplit, de klassieker onder de candid camera programma's. Voor die mensen is er nu ook het boek ‘Business Bloopers’ met een vermakelijke en leerzame opsomming van zakelijke missers.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden