Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd

Praktische methode voor strategieontwikkeling

Gebonden Nederlands 2017 9789491560637
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1384Hoogste positie: 14
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.

Een goede strategie is van cruciaal belang, maar de ontwikkeling ervan moet sneller en interactiever. Op dikke rapporten en tijdrovende processen zit niemand te wachten. Het gaat om de essentie. Op welke manier gaat u het verschil maken?

'Het Strategisch Communicatie Frame' is een praktische methode die helpt de juiste keuzes te maken. Keuzes die belangrijk zijn voor uw organisatie, klant of project. Het schrijft niet voor wat u moet doen of welke strategie de beste is. Die keuzes maakt u. De methode helpt u om de béste keuzes te maken.

'Het Strategisch Communicatie Frame' dwingt u na te denken over uw visie op communicatie, over uw doelen en over hoe u die doelen wilt gaan realiseren. Het maakt continu inzichtelijk waar u naartoe werkt en of u nog steeds met de goede dingen bezig bent. Als een van uw keuzes niet meer relevant blijkt te zijn heeft dat meestal gevolgen voor uw andere keuzes. Strategievorming is een dynamisch proces dat voortdurend aandacht behoeft.

Dit boek laat zien wat het belang is van een goede strategie en het helder weergeven daarvan. Vanuit een stevige theoretische basis maar met volop aandacht voor de praktijk. Het staat vol relevante inzichten, praktische tips en interessante columns van toonaangevende communicatiedirecteuren.

Het boek is een hulpmiddel voor ambitieuze professionals die met communicatie het verschil willen maken.

Specificaties

ISBN13:9789491560637
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:250
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:17-10-2015
ISSN:

Expertrecensies (4)

Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
Nico Jong | 31 mei 2017
In de wereld van management en organisatie is veel geschreven over het fenomeen strategie. Communicatieprofessionals krijgen vaak te horen dat het wel wat strategischer mag, maar veel literatuur was er voor hen niet.
Lees verder
Strategische communicatie op de achterkant van een sigarendoos
Bert Peene | 22 september 2014
Het ontwikkelen van een goede strategie moet sneller en interactiever, vindt Betteke van Ruler. Bovendien moet het resultaat op een A 4’tje kunnen. Daarmee vergroot je de effectiviteit van het uiteindelijke beleidsplan aanzienlijk. In haar boek Het Strategisch Communicatie Frame (‘Praktische methode voor strategieontwikkeling’) beschrijft zij een praktische methode die dat mogelijk moet maken. Vooral voor de communicatieprofessional, maar toch eigenlijk ook voor iedereen die beleid voor de lange(re) termijn moet maken.
Lees verder
Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
Margot van Trier | 6 augustus 2014
Iedere zichzelf serieus nemende communicatieprofessional krijgt ermee te maken: het maken van strategische keuzes. En daarna? Belandt een plan in de la, of pak je het er bij elke grote beslissing bij om de neuzen de juiste kant uit te krijgen? Betteke van Ruler en Frank Körver nodigen je in ‘Het Strategisch Communicatie Frame’ uit om met dit nieuwe format om ‘een excellente communicatiestrategie’ te ontwikkelen, en deze te blijven ontwikkelen.
Lees verder
Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
Nico Jong | 10 juli 2014
Een van de meest gedevalueerde begrippen in de organisatiewereld is strategie. Als je het adjectief strategisch niet voor je functie of je dagelijkse werkzaamheden mag zetten, lijk je er niet bij te horen. Gek dat er dan zo weinig over is geschreven in de communicatieliteratuur. Voor de praktijkmens die ermee aan de slag moet, hebben Betteke van Ruler en Frank Körver een ontwikkelmethode beschreven, zowel gebaseerd op wetenschappelijke als op ervaringsinzichten.
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
13 stemmen
6
5
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Betteke van Ruler Rules
Pierre Pieterse 7 juni 2018 Betteke van Ruler is benoemd tot Fellow bij de International Communication Association (ICA), de internationale vereniging van communicatiewetenschappers, zo meldt BBuziness. De Fellow-status is vooral een erkenning van de bijzondere wetenschappelijke bijdragen aan het brede onderzoeksgebied van de communicatie.
interview
Betteke van Ruler: ‘Communicatieadviseurs moeten echte keuzes durven maken’
Bert Peene 29 september 2014 Strategieontwikkeling moet en kan sneller, interactiever. Dat is de mening van communicatiedeskundigen Betteke van Ruler en Frank Körver. Ze ontwikkelden daartoe een methode die zij het Het Strategisch Communicatie Frame. In het gelijknamige boek presenteren ze frame als ‘hulpmiddel voor ambitieuze professionals die met communicatie het verschil willen maken’. Managementboek Magazine sprak met beide auteurs.

Over Betteke van Ruler

Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij heeft een lange carrière achter de rug, eerst als communicatieprofessional, daarna als docent communicatie in het hbo, en sinds 1996 als wetenschapper. In de loop van de tijd heeft zij talloze boeken en artikelen gepubliceerd over communicatiemanagement en over de professionals in het communicatievak Door de internationale vereniging van communicatie-wetenschappers, International Communication Association, is Van Ruler in mei 2018 benoemd tot Fellow, een erkenning van de bijzondere wetenschappelijke bijdragen aan het brede onderzoeksgebied van de communicatie.

Andere boeken door Betteke van Ruler

Over Frank Körver

Frank Körver (1976) is partner en adviseur bij het adviesbureau GKSV. Hij adviseert profit- en non-profitorganisaties over vraagstukken op het gebied van strategie, management en corporate communicatie. Frank publiceert geregeld artikelen en blogs en heeft twee boeken geschreven: ‘Het Strategisch Communicatie Frame’ en ‘Issuesmanagement, een stappenplan’.

Andere boeken door Frank Körver

Inhoudsopgave

Voorwoord

Het Strategisch Communicatie Frame: een praktische methode

DEEL I: STRATEGIE
-Strategie draait om keuzes maken
-Wat is strategie?
-Wanneer ontwikkel je een strategie?
-Het Strategisch Communicatie Frame grafisch weergegeven
-Het Strategisch Communicatie Frame helpt je om keuzes te maken
-Heb jij het Strategisch Communicatie Frame nodig?

DEEL II: HET STRATEGI SCH COMUNICATIE FRAME
-Het Strategisch Communicatie Frame bestaat uit acht bouwstenen
-Bepaling van de richting:
de linkerhelft van het Strategisch Communicatie Frame
-Bouwsteen Visie
-Bouwsteen Interne situatie
-Bouwsteen Externe situatie
-Bouwsteen Ambitie
-Bepaling van de realisatie:
de rechterhelft van het Strategisch Communicatie Frame
-Bouwsteen Accountability
-Bouwsteen Stakeholders
-Bouwsteen Resources
-Bouwsteen Aanpak
-Case: een interne-communicatiestrategie voor CoolDays

DEEL III: AAN DE SLAG
-Hoe nu verder?
-Snappen hoe communicatie werkt
-Vier mythes doorgeprikt
-Hoge eisen, stijgende verwachtingen
-Business focused communication
-Leiderschap in het communicatievak
-Laat het Strategisch Communicatie Frame voor je werken

Boeken en artikelen die wij hebben gebruikt
Over de auteurs
Personen die wij willen bedanken
Columns

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd