Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 29% korting
,

Make, Buy or Ally?

Bewust kiezen voor zelf doen, uitbesteden of samenwerken

Gebonden Nederlands 2016 9789463010580
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 2580Hoogste positie: 85
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
31,95
23,-
VOORDEEL - 29% korting

Samenvatting

'Wat gaan we zelf doen (make), wat gaan we uitbesteden (buy) en met welke partijen gaan we samenwerken (ally)? Dit zijn vragen waarmee veel organisaties worstelen als ze toekomstplannen maken.

'Make, buy or ally?' helpt u bij het maken van die keuzes. Het boek is opgebouwd rondom het Strategic Sourcing Framework, een visie op het succesvol organiseren van hulpmiddelen. Het laat u ontdekken wat de specifieke kracht van uw organisatie is en op welke punten u anderen nodig hebt om te kunnen excelleren. Hoe kunt u de kernactiviteiten en de secundaire activiteiten het best organiseren? Door hier bewust bij stil te staan, kunt u de prestaties van uw organisatie aanzienlijk verbeteren.

Topbestuurders en -ondernemers van onder meer Agis zorgverzekeringen, Bavaria en Donkervoort gingen u hierin voor. In dit boek onthullen ze welke keuzes zij maakten, hoe ze hun onderneming lieten groeien, maar ook wat er niet goed is gegaan. 'Make, buy or ally?' is een bron van inspiratie voor ondernemerschap en creativiteit.

Specificaties

ISBN13:9789463010580
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:136
Druk:1
Verschijningsdatum:20-7-2016
ISSN:

Expertrecensies (2)

Make, Buy or Ally? - Bewust kiezen voor zelf doen, uitbesteden of samenwerken
Peter Streefkerk | 13 juni 2017
In een snel veranderende wereld dient de sourcing strategie van een bedrijf in een zelfde tempo mee te veranderen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat sourcen verder gaat waar het recht toe recht aan inkopen ophoudt.
Lees verder
Make, Buy or Ally?
Pierre de Winter | 5 september 2008
Wie bij inkoop denkt aan potloden, gummetjes en printerpapier, moet zich hoognodig laten bijpraten op het gebied van modern zaken doen. Of het boek Make, buy or ally? van Ivar Davids en Han Hendriks lezen natuurlijk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
11 stemmen
5
2
4
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ivar Davids

Ivar Davids is managing partner bij Kirkman Company. Hij ontwikkelt nieuwe sourcingsconcepten en adviseert nationale en internationale ondernemingen bij verander- en integratietrajecten.

Andere boeken door Ivar Davids

Over Han Hendriks

Han Hendriks heeft Organisatiesociologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een jaar Organisatiesociologie en Bedrijfskunde aan de Universidad de Complutense te Madrid. Han heeft een gewerkt bij diverse managementadviesbureaus. Sinds 2000 is Han mede-oprichter, ondernemer en managing partner van Kirkman Company B.V. Hij is spreker op diverse seminars en geeft gastcolleges bij diverse universiteiten over het thema sourcing. Daarnaast is Han auteur van diverse rapporten en artikelen op het gebied Make, Buy or Ally. Han is auteur van het boek “Strategische [out]sourcing van ICT” en van het boek “Make, Buy or Ally”. In 2007 is Han gestart met zijn promotie-onderzoek aan Nyenrode Business Universiteit over het thema “Make, Buy or Ally”. Han is een creatieve en inspirerende spreker en daagt deelnemers uit buiten de eigen kaders te treden. Han is gespecialiseerd in het realiseren van complexe, politiek gevoelige sourcingstrajecten met een vertaalslag naar concrete actie.

Andere boeken door Han Hendriks

Inhoudsopgave

Waarom dit boek?

1. Make, buy or ally
2. Strategic Sourcing Framework
3. Strategiedefinitie
4. Choice
5. Change
6. Control

Profielen organisaties en bestuurders
Definities
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Make, Buy or Ally?