Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

From Hero to Zero

Tips van een (succesvolle) ondernemer

Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789462961678
Verkooppositie 5364Hoogste positie: 801
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Dolf Kos heeft niets met auto’s. Toch bouwt hij een bedrijf op waarmee hij uiteindelijk over meer dan tweehonderd voertuigen beschikt. Hij maakt jongensdromen waar door luxe sportwagens, stoere quads en ontzagwekkende tanks te verhuren in kleine tijdseenheden, zodat een ritje daarin voor iedereen betaalbaar wordt.

Dolf ziet voortdurend gaatjes in de markt, springt erin en bouwt verder. De omzet groeit, het aantal medewerkers ook. Soms zo hard dat het binnen de onderneming bijna niet meer bij te benen is. Uiteindelijk leidt de onstuimige groei van zijn bedrijf tot een faillissement. ‘From hero to zero,’ concludeert Dolf zelf.

Veel ondernemers vinden hun bedrijf en de problemen die ze onderweg tegenkomen uniek. Dat is een illusie. Veel problemen horen bij een bepaalde grootte en een bepaalde groei. Dolf Kos neemt je aan de hand van zijn persoonlijke verhaal mee in de opkomst én de ondergang van zijn bedrijvengroep. Om je op basis van theorie te laten zien welke problemen onvermijdelijk waren.

Maar ook om te vertellen hoe hij zijn problemen het hoofd bood en overwon. Weten dat iets er in een bepaalde fase gewoon bij hoort, is namelijk niet alleen geruststellend, het biedt je ook kansen om (nog) beter te worden dan je bent.

Specificaties

ISBN13:9789462961678
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:144
Druk:1
Verschijningsdatum:2-10-2020
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
From Hero to Zero - 'Goede concrete tips'
Antoine Drijdijk | 27 november 2020
Theorie en praktijk gaan hand in hand, toch? Vaak wordt er gezegd dat de praktijk juist compleet anders is dan de theorie. From Hero to Zero van Dolf Kos legt de theorie pal naast de praktijk van zijn bedrijf om jou te laten zien wat logische successen waren en welke signalen eerder ontdekt konden worden.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Dolf Kos

Dolf Kos heeft bijna twintig jaar ervaring in marketing, sales en management. Hij heeft projecten gedaan voor diverse MKB-bedrijven en multinationals in verschillende sectoren en is tegelijkertijd actief in zijn eigen bedrijven, waaronder de Sales Marketing Group, waarin hij freelancers verbindt en versterkt. Hij richt zich altijd op kansen en denkt in oplossingen. Zijn credo? Focus op je tienen!

Andere boeken door Dolf Kos

Inhoudsopgave

Voorwoord
Tijdlijn

Mijn allereerste auto
Lesje geleerd
Ondernemer worden
Publieksevenementen en bedrijfsuitjes

FASE 1: Pioniersfase, 1-8 medewerkers
Ferrari rijden
Een eigen slipschool
Een professioneel kantoor

FASE 2: Organisatiefase, 9-25 medewerkers
Twee kampen
Wereld van cadeaubonnen
Kosten beheersen
Maatregelen treffen

FASE 3: Managementfase, 26-50 medewerkers
En toen…vielen de banken om
Collectieve buying
Onstuimige groei

FASE 4: Delegeerfase, 51-150 medewerkers
Onderbuikgevoelens
Handdoek in de ring
Bedreigingen

FASE 5: Standaardisatiefase, >150 medewerkers
Omdenken
Wat ik je nog wil meegeven…

Anderen over Dolf
'Als Dolf iets heeft geparkeerd, kan hij door
Respect van een jeugdvriend
'Dolfs enthousiasme is zijn valkuil'
'Schouderklopjes zijn noodzakelijk'

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        From Hero to Zero