Lees verder
Brian Dumaine is een prijswinnend journalist voor Fortune. Hij schreef eerder The Plot to Save the Planet (2008), Greatest Business Decisions of All Time (2012) en Go Long: Why Long-Term Thinking is Your Best Short-Term Strategy (2018) samen met Michael Useem.
Meer over Brian DumaineBezonomics
Leren en winnen van Amazon
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789462763128Samenvatting
Hoe beïnvloedt Amazon ons leven en wat kunnen consumenten, ondernemers en organisaties daarvan leren? Fortune-journalist Brian Dumaine onthult op basis van ruim 150 bronnen binnen en buiten Amazon voor het eerst de onderliggende principes waarmee Jeff Bezos de dominante positie van Amazon realiseert (de Bezonomics).
Vanaf de oprichting in 1994 heeft Amazon een onvoorstelbare groei en ontwikkeling doorgemaakt. Van boekenwebshop in Seattle tot grootste online retailer, is Amazon nu samen met Apple, Facebook en Google een van de vier invloedrijkste techbedrijven (The Big Four) van nu.
Bezonomics geeft een diepgaande, onthullende en objectieve blik op het dominante businessmodel van Amazon en op de concurrenten die proberen om Amazon te imiteren en te slim af te zijn. Dumaine toont aan hoe Jeff Bezos’ filosofieën het leven van elke Amazonklant bepaalt en de auteur geeft tips om jouw eigen bedrijf Amazon-proof te maken.
Amazon opereert in zeventien landen, een lijst waar in 2020 Nederland en Vlaanderen aan toe worden gevoegd. Hun revolutionaire businessmodel verandert niet alleen retail en dataopslag in de cloud, maar de impact van Amazon wordt gevoeld in de media en reclame, de economie, werkgelegenheid en de samenleving als geheel. Die impact is wereldwijd zo groot dat organisaties en beleidsmakers en ondernemers in vrijwel elke sector moeten begrijpen hoe Amazon opereert.
"Over vijftig jaar zullen geschiedkundigen terugkijken op Bezonomics en uitleggen dat de auteur de kern van wat er nu gaande is heeft weten vast te pakken – in onze samenleving, onze cultuur en onze economie." – Jim Collins, auteur van Good to Great
"Bezonomics biedt ondernemers de inzichten om Bezos’ filosofieën (de Bezonomics) zelf toe te passen en weerstand te bieden tegen Amazon en de andere grote spelers." – Steven Van Belleghem, auteur van o.a. Customers the day after tomorrow
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Brian Dumaine
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1: Bezonomics
Hoofdstuk 2: De rijkste man van de wereld
Hoofdstuk 3: God vertrouwen we.
-Anderen moeten data meenemen
Hoofdstuk 4: De man van 10.000 jaar
Hoofdstuk 5: Het ai-vliegwiel aanzwengelen
Hoofdstuk 6: Elke dag je drietand verdienen
Hoofdstuk 7: Sexy Alexa
Hoofdstuk 8: Magazijnen die draaien in het donker
Hoofdstuk 9: Dansen met de duivel
Hoofdstuk 10: Het spel met drones
Hoofdstuk 11: Godzilla tegen Mothra
Hoofdstuk 12: Je bedrijf Amazon-bestendig maken
Hoofdstuk 13: Amazon ontketend
Hoofdstuk 14: Bezos onder vuur
Hoofdstuk 15: De opkomst van Hipster Antitrust
Hoofdstuk 16: Raptor-gevechtsvliegtuigen tegen dubbeldekkers
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan