Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Bezonomics

Leren en winnen van Amazon

Paperback Nederlands 2020 9789462763128
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Hoe beïnvloedt Amazon ons leven en wat kunnen consumenten, ondernemers en organisaties daarvan leren? Fortune-journalist Brian Dumaine onthult op basis van ruim 150 bronnen binnen en buiten Amazon voor het eerst de onderliggende principes waarmee Jeff Bezos de dominante positie van Amazon realiseert (de Bezonomics).

Vanaf de oprichting in 1994 heeft Amazon een onvoorstelbare groei en ontwikkeling doorgemaakt. Van boekenwebshop in Seattle tot grootste online retailer, is Amazon nu samen met Apple, Facebook en Google een van de vier invloedrijkste techbedrijven (The Big Four) van nu.

Bezonomics geeft een diepgaande, onthullende en objectieve blik op het dominante businessmodel van Amazon en op de concurrenten die proberen om Amazon te imiteren en te slim af te zijn. Dumaine toont aan hoe Jeff Bezos’ filosofieën het leven van elke Amazonklant bepaalt en de auteur geeft tips om jouw eigen bedrijf Amazon-proof te maken.

Amazon opereert in zeventien landen, een lijst waar in 2020 Nederland en Vlaanderen aan toe worden gevoegd. Hun revolutionaire businessmodel verandert niet alleen retail en dataopslag in de cloud, maar de impact van Amazon wordt gevoeld in de media en reclame, de economie, werkgelegenheid en de samenleving als geheel. Die impact is wereldwijd zo groot dat organisaties en beleidsmakers en ondernemers in vrijwel elke sector moeten begrijpen hoe Amazon opereert.

"Over vijftig jaar zullen geschiedkundigen terugkijken op Bezonomics en uitleggen dat de auteur de kern van wat er nu gaande is heeft weten vast te pakken – in onze samenleving, onze cultuur en onze economie." – Jim Collins, auteur van Good to Great

"Bezonomics biedt ondernemers de inzichten om Bezos’ filosofieën (de Bezonomics) zelf toe te passen en weerstand te bieden tegen Amazon en de andere grote spelers." – Steven Van Belleghem, auteur van o.a. Customers the day after tomorrow

Specificaties

ISBN13:9789462763128
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-3-2020
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (1)

Bezonomics - 'Niet alleen relevant voor ondernemers'
Rudy Kor | 11 april 2020
Eind maart 2020 heeft Amazon een Nederlandse site gelanceerd. Klanten konden al een tijd bij ze kopen via Duitsland en natuurlijk al jaren via de Amerikaanse site. Maar nu zijn ze er echt. Alleen dat is al reden om Bezonomics van Dumaine te lezen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Brian Dumaine

Brian Dumaine is een prijswinnend journalist voor Fortune. Hij schreef eerder The Plot to Save the Planet (2008), Greatest Business Decisions of All Time (2012) en Go Long: Why Long-Term Thinking is Your Best Short-Term Strategy (2018) samen met Michael Useem. Hij woont in Dobbs Ferry, op steenworp afstand van New York.

Andere boeken door Brian Dumaine

Inhoudsopgave

Inleiding

Hoofdstuk 1: Bezonomics
Hoofdstuk 2: De rijkste man van de wereld
Hoofdstuk 3: God vertrouwen we.
-Anderen moeten data meenemen
Hoofdstuk 4: De man van 10.000 jaar
Hoofdstuk 5: Het ai-vliegwiel aanzwengelen
Hoofdstuk 6: Elke dag je drietand verdienen
Hoofdstuk 7: Sexy Alexa
Hoofdstuk 8: Magazijnen die draaien in het donker
Hoofdstuk 9: Dansen met de duivel
Hoofdstuk 10: Het spel met drones
Hoofdstuk 11: Godzilla tegen Mothra
Hoofdstuk 12: Je bedrijf Amazon-bestendig maken
Hoofdstuk 13: Amazon ontketend
Hoofdstuk 14: Bezos onder vuur
Hoofdstuk 15: De opkomst van Hipster Antitrust
Hoofdstuk 16: Raptor-gevechtsvliegtuigen tegen dubbeldekkers

Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bezonomics