Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Kwaliteitsmanagement in beweging

Kwaliteitsmanagement als integraal organisatievraagstuk en de relatie naar kenmerken van de organisatie

Paperback Nederlands 2014 3e druk 9789462760127
Verkooppositie 5675Hoogste positie: 133
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Kwaliteitsmanagement is een vakgebied dat voortdurend in beweging is. Een boek dat tot doel heeft om dit vakgebied in een wetenschappelijk kader te plaatsen, moet hier rekening mee houden. Er is niet één theorie over kwaliteitsmanagement, laat staan één model om kwaliteitsmanagement in te voeren.

In 'Kwaliteitsmanagement in beweging' treft u dan ook geen kant-en-klare oplossingen aan. Wel geeft het concrete aanwijzingen om de kwaliteitsproblemen van uw organisatie scherp te analyseren en om een eigen kwaliteitsmodel te ontwerpen. Het boek geeft een helder overzicht van de ontwikkelingen rondom kwaliteitsmanagement, het gaat uitgebreid in op verschillende theoretische concepten (deel 1) en het geeft een overzicht van veelgebruikte methoden en technieken (deel 2). Dit alles tezamen vormt een rijke inspiratiebron voor degenen die het aandurven een eigen, op maat gemaakt, kwaliteitsmodel te ontwikkelen.

Specificaties

ISBN13:9789462760127
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:400
Uitgever:Boom
Druk:3
Verschijningsdatum:17-6-2014
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

2.5 van de 5
2 stemmen
0
1
0
0
1

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Deel 1 - Theoretische concepten

1. Introductie
2. Het begrip kwaliteit nader verkend
3. Historische ontwikkeling van kwaliteitsmanagement
4. Principes en elementen van kwaliteitsmanagement
5. Kwaliteitsmanagement in de processen
6. Kwaliteitsteem
7. De relatie tussen product, proces en een kwaliteitssysteem
8. De relatie tussen TQM en HRM: de bijdrage van Human Resource Management aan het realiseren van TQm-principes in de organisatie
9. Kwaliteitsmanagement, verbetering, vernieuwing en verandering

Deel 2 - Methodieken en technieken

10. Kwaliteitsbeleid en instrumentarium
11. Borgingsinstrumenten
12. Statistische methoden voor controle en beheersing
13. Seven tools en Seven management tools
14. Ontwerpmethoden
15. Kwaliteitskosten
16. Teams ten behoeve van verandering
17. Klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid
18. Concepten en modellen ten behoeve van beschrijving en diagnose

Trefwoordenregister
Literatuurlijst
Auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwaliteitsmanagement in beweging