Lees verder
Kirsten de Roo is een mentor en strateeg pur sang. Al meer dan vijftien jaar helpt zij bedrijven met het aantrekken en inzetten van de juiste mensen op de juiste plek. Met haar boek wil ze werkgevers na laten denken over hun eigen mindset en de tools geven om regie te krijgen over hun personeelstekort.
Meer over Kirsten de RooPersoneelstekort begint bij jezelf
Zo vind en behoud je wél de juiste mensen in een krappe arbeidsmarkt
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789461265340Samenvatting
Bestel tot en met 7 november en ontvang een gesigneerd exemplaar!
Kun je geen nieuwe collega’s vinden of vertrekken ze eerder dan je lief is? Dan is het tijd om het anders aan te pakken. Als je succesvol mensen wilt aantrekken en behouden, dan moet je medewerkers niet zien als een kostenpost maar als een waardevolle investering.
Trek je niets aan van de krappe arbeidsmarkt en maak werk van het aantrekken en behouden van je collega’s:
• Vind mensen die passen bij het DNA van je bedrijf
• Reken af met vooroordelen
• Laat je niet afleiden door cv’s
• Koester je toppers
Als je structureel investeert in je mensen, hoef je niet zo veel tijd, geld en energie uit te geven aan wervingscampagnes en het inwerken van nieuwe mensen. In dit boek lees je alles wat je kunt doen om een aantrekkelijke werkgever te worden, zodat je moeiteloos mensen kunt aantrekken en behouden.
Een van de allerbeste boeken over recruitment die ik ooit gelezen heb - Aaltje Vincent
Toegankelijk, actueel en informatief - NBD Biblion
Niet eerder las ik een boek over dit onderwerp zo gemakkelijk uit - Managementboek.nl
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Kirsten de Roo
Inhoudsopgave
Inleiding
HOOFDSTUK 1.
HOE KIJK JIJ NAAR MEDEWERKERS?
1.1 Het start met jouw mindset
1.2 Wie ben jij als bedrijf?
1.3 Medewerkers en klanten - een klein verschil
1.4 Cultuur en regels
1.5 Waar dragen medewerkers precies aan bij?
1.6 Als mensen je niet kennen, kunnen ze ook niet voor je kiezen
HOOFDSTUK 2.
VAN DOEL NAAR MENSEN
2.1 Kijk verder dan de dag van vandaag
2.2 Welke mensen heb je nodig?
2.3 Is er onbenut potentieel in jouw bedrijf?
2.4 Welke nieuwe mensen heb je nodig?
HOOFDSTUK 3.
NEEM MENSEN AAN, GEEN CV'S
3.1 Mensen zijn geen cv's
3.2 Vooroordelen spelen altijd een rol.
3.3 Hoe kijk jij naar mensen?
3.4 Angst is nieuwsgierigheid die nog in de kast zit
HOOFDSTUK 4.
SELECTEREN KUN JE LEREN
4.1 Mensen worden gekozen door mensen
4.2 Weet waarvoor je kiest
4.3 Een goed selectiegesprek, wat is dat eigenlijk?
4.4 Mensen zijn geen assessments
HOOFDSTUK 5.
VAN SELECTIE NAAR ONBOARDING EN ONTWIKKELING
5.1 Waarom onboarding?
5.2 Het draait allemaal om verwachtingen
5.3 Onboarding staat of valt met leiderschap
5.4 Van onboarding naar ontwikkeling
HOOFDSTUK 6.
REFLECTEER EN BLIJF VOORUITKIJKEN VANUIT GOED LEIDERSCHAP
6.1 Evalueer en reflecteer
6.2 Focus
6.3 Leiderschap vormt de basis van goed werkgeverschap
6.4 Blijf reflecteren en leren
Nawoord
Bronvermelding
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan