Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Supercharge your stories
Supercharge your stories
Paul Hillesum

Paul Hillesum doorliep alle mogelijke disciplines van het reclamevak. Hij werkte voor KPN, Oxfam Novib, Heinz, Nuon, Telfort, Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Renault, WarChild, Ben&Jerry’s, De Rijksoverheid, Rabobank, XS4ALL en GVB. Paul is mede-oprichter van creatief contentbureau Truman.

Meer over de auteurs
Onze hersenen werken precies zoals verhalen Bas Hakker 20 mei 2022 Paul Hillesum, eigenaar van storytellingbureau Truman Amsterdam, schreef het boek Supercharge your stories. Hierin koppelt hij de wetten van een goed merkverhaal aan de manier waarop ons brein werkt. Lees het volledige artikel
Paul Hillesum, Nadine Komduur

Supercharge your stories

Gebruik gedragspsychologie in je verhalen en maak ze nog overtuigender

Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789089656261
1 stem
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
32,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Verhalen vertellen is het oudste gereedschap dat we als mens kennen om gedrag te beïnvloeden. Of het nu gaat over religies, economische systemen, landen, politiekstromingen of merken. Dankzij de verbeeldingskracht van de mens kunnen we ons via verhalen abstracte concepten voorstellen. Verhalen verbinden. Verhalen verpakken boodschappen. Verhalen doen ons geloven. Verhalen maken wie we zijn én beïnvloeden wat we doen, en niet doen. Logisch dat storytelling in de aandacht staat bij veel (maatschappelijke) organisaties, reclamebureaus en marketingafdelingen.

Onze kennis van het menselijk gedrag groeit met de dag. Het tijdperk waarin marketing, reclame en communicatie een vak van alleen buikgevoel en intuïtie was, ligt ver achter ons. Voor elke marketing- communicatie- of reclameprofessional is het essentieel om kennis te hebben van de werking van het menselijk brein en hoe dit beslissingen neemt.

Je vak speelt zich uiteindelijk af tussen de oren van je doelgroep. Dit boek helpt jou op een praktische manier om je verhalen zo op te bouwen dat ze passen bij hoe wij als mens functioneren. Zo worden verhalen geloofwaardiger en overtuigender. En soms is het belangrijk om te weten wat je vooral niet moet doen. Op deze manier kun je verhalen nog effectiever inzetten om je doelstellingen te bereiken – van het beïnvloeden van koopgedrag tot het aanbrengen van positieve veranderingen voor onze samenleving.

Trefwoorden

storytelling   gedragspsychologie   brein   communicatie   marketing   overtuiging   narratieve transportatie   neurotransmitters   gedragsbeïnvloeding   verhaalstructuur   merken   emoties   endorfine   oxytocine   dopamine   narratieve elementen   emotioneel geheugen   merkpositionering   thema   beslisregels   karakterontwikkeling   conflict   three act structure   limbisch systeem   confirmation bias   peak-end rule   spiegelneuronen   antagonist   setting   protagonist  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089656261
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:31-3-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Supercharge your stories - ‘Goede verdieping naar gedragspsychologie’
Lizzy Prins | 3 augustus 2022
In ‘Supercharge your stories’ nemen Paul Hillesum en Nadine Komduur je mee in de wereld van verhalen vertellen en laten zij je zien hoe je een verhaal maakt waarmee je nog meer impact kan creëren. Dat doen ze door het gebruik gedragspsychologie. Volgens de auteurs maak je hiermee jouw verhalen nog overtuigender.
Lees verder
recensie
Supercharge your stories - ‘Mooi en praktisch boek’
Henk Jan Kamsteeg | 19 april 2022
Ons brein is gemaakt voor het vertellen en horen van verhalen. In ‘Supercharge your stories’ leggen Paul Hillesum en Nadine Komduur uit hoe we verhalen zo effectief mogelijk kunnen inzetten. Een mooi en praktisch boek over storytelling.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Onze hersenen werken precies zoals verhalen
Bas Hakker 20 mei 2022 Paul Hillesum, eigenaar van storytellingbureau Truman Amsterdam, schreef het boek Supercharge your stories. Hierin koppelt hij de wetten van een goed merkverhaal aan de manier waarop ons brein werkt.
Artikel lezen
preview
Supercharge your stories - Gebruik gedragspsychologie in je verhalen
Paul Hillesum 21 maart 2022 De auteurs van ‘Supercharge your stories’ beloven een praktische manier om je verhalen zo op te bouwen dat ze passen bij hoe wij als mens functioneren. In deze preview leggen ze uit waarom dat belangrijk is.
Artikel lezen

Over Paul Hillesum

Paul Hillesum begint zijn carrière als stagiair bij reclamebureau D’Arcy op de afdeling strategie. Tijdens zijn stage wordt hij steeds meer getrokken naar en betrokken bij de creatieve afdeling. Na de afronding van zijn studie HBO Communicatie besluit hij dan ook een opleiding voor reclamecreatieven te gaan volgen bij de School voor Commerciële Communicatie. Hier leert hij de eerste beginselen van conceptdenken, merkstrategie, art direction en copywriting. Vervolgens gaat hij aan de slag als copywriter bij Publicis Dialog, gevolgd door N=5, Fitzroy, KOEN en Publicis. Hij doorloopt alle mogelijke disciplines van het reclamevak. Van Above the line tot Below the line. Van Thema tot 1-op-1 communicatie. Voor grote A-merken creëerde hij uitingen en campagnes. Zo werkte hij onder andere voor KPN, Oxfam Novib, Heinz, Nuon, Telfort, Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Renault, WarChild, Ben&Jerry’s, De Rijksoverheid, Rabobank, XS4ALL en GVB. Paul is mede-oprichter van creatief contentbureau Truman

Andere boeken door Paul Hillesum

Bekijk alle boeken

Over Nadine Komduur

Nadine Komduur is strateeg, copywriter en gedragsspecialist bij Truman. Ze haalde haar master Economic and Consumer Psychology bij de Universiteit van Leiden.

Andere boeken door Nadine Komduur

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

HET VERHAAL ACHTER SUPERCHARGE YOUR STORIES 8
INLEIDING 10

1. ER WAS EENS…... 12
2. DE WONDERLIJKE WERELD VAN GEDRAG 38
3. HET ZWITSERS ZAKMES VAN SYSTEEM 1 56
4. BOUW BETERE VERHALEN VOOR HET BREIN 94
5. TIJD VOOR POSITIEVE VERHALEN 142
6. MERK IN HET BREIN 160
7. LET’S SUPERCHARGE A LITTLE MORE! 192

BIJLAGE: DE BESLISREGELBIBLIOTHEEK 218
OVER DE AUTEURS 224
BRONNEN 228

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • True Storytelling
    Paul Hillesum
    True Storytelling
    € 35,99
  • Handboek Progressiegericht Leidinggeven
    Gwenda Schlundt Bodien
    Handboek Progressiegericht Leidinggeven
    € 39,99
  • Klink - Spreken met impact
    Henk Stoorvogel
    Klink - Spreken met impact
    € 34,99
  • Model van Aandacht - De Klantenmagneet
    Robert Bosma
    Model van Aandacht - De Klantenmagneet
    € 24,50
  • Genoeg van reclame
    Paul ter Heyne
    Genoeg van reclame
    € 25,00
  • Gewoon schrijven, joh!
    Sabine Jeurnink
    Gewoon schrijven, joh!
    € 20,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Supercharge your stories

        Supercharge your stories
        Paul Hillesum , Nadine Komduur
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Supercharge your stories

        Verwijder uw beoordeling