
Lees verder
Yousri Mandour is partner bij Lobster Company en docent op oa Nyenrode (Executive Education) en Hotelschool The Hague (MBA / master). Hij adviseert, geeft les, verzorgt keynotes, maakt podcasts (De Strategie van de kreeft) en schrijft managementboeken over strategische verandering & vernieuwing en leiderschap.
Meer over de auteursRealiseren van echte vernieuwing, een uitdaging waar veel organisaties mee worstelen. De weg van droom naar daad blijkt vaak lastig. Waarom blijft het bijna altijd stokken bij het optimaliseren van bestaande processen, producten of diensten? En belangrijker nog: hoe doorbreken we dit? Dit boek geeft antwoorden op de vraag #Hoedan en biedt inspiratie hoe jij binnen jouw organisatie kunt bouwen aan echte vernieuwing.
De strategie van de kreeft laat overtuigend zien dat je alleen echt kunt veranderen en vernieuwen als je een gevoel van ongemak durft te omarmen, het vernieuwingsproces apart organiseert en durft te kannibaliseren. Zoals een kreeft zijn pantser afwerpt om te groeien. Een prachtige metafoor die een-op-een toe te passen is op organisaties. Durf te vertragen om daarna te kunnen versnellen.
De strategie van de kreeft zet iedereen die aan de slag gaat met transformatie of echte vernieuwing aan tot denken over wat er nodig is voor succes. Dit boek biedt concrete handvatten door een uitgekiende combinatie van strategiemodellen en leiderschapsinzichten.
- Leer hoe je ruimte in je organisatie creëert voor echte vernieuwing.
- Doorloop de weg van visie naar het realiseren van nieuwe waarde.
verandering innovatie strategie disruptie organisatieverandering leiderschap businessmodellen businessmodel verandermanagement waardecreatie transformatie toekomstbestendigheid toekomst marktdynamiek ongemak technologische ontwikkeling ambidextrie adaptief vermogen klantwaarde kannibalisatie externe oriëntatie kwetsbaarheid dominante ontwerpen incrementele verbetering comfortzone experimenten waardepropositie exploitatie exploratie validatie cocreatie lean startup tipping point leren innovatiecyclus risicoaversie dominante ontwerp klantbehoeften scenariodenken experimenteren meetbaarheid werkcultuur vitale coalities portfoliomanagement turbulentie visionair leiderschap opschalen transformatiemap purpose samenwerken ambidextere organisatie prioriteiten stellen ontkenning liminale fase legacy inertie growth hacking design thinking briljante mislukking vernieuwingscultuur toekomstvisie kannibalisme eigenaarschap duurzaamheid context mapping bestuurlijke moed
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books