Lees verder
Yousri Mandour is partner bij Lobster Company en docent op oa Nyenrode (Executive Education) en Hotelschool The Hague (MBA / master). Hij adviseert, geeft les, verzorgt keynotes, maakt podcasts (De Strategie van de kreeft) en schrijft managementboeken over strategische verandering & vernieuwing en leiderschap.
Meer over de auteursZo vernieuw je je businessmodel!
2e herziene druk
Gebonden Nederlands 2015 2e druk 9789089652966Samenvatting
Hoe blijf je als organisatie ook in de toekomst relevant? In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers met verfrissende businessmodellen, die vaak slim gebruikmaken van technologische ontwikkelingen. Uber, Airbnb en HelloFresh zijn al lang niet meer de enige voorbeelden. Elke branche krijgt er vroeg of laat mee te maken. Wil je als organisatie niet buitenspel komen te staan? Dan kun je de ontwrichtende kracht van businessmodelinnovatie niet langer negeren.
Dit boek laat zien hoe u een toekomstbestendig businessmodel ontwikkelt. Bijvoorbeeld door een netwerk van ambassadeurs in te zetten en de innovatiekracht van businesspartners te benutten. Maar het gaat verder dan dat. Want na die eerste schets komt de échte uitdaging: de vertaalslag naar de praktijk. Sluit het businessmodel voldoende aan bij de (latente) behoeften van uw klanten? Waarom is uw organisatie de aangewezen partij om dit nieuwe concept te lanceren? En zijn uw medewerkers daadwerkelijk bereid om het roer om te gooien.
Zo vernieuw je je businessmodel! is een boek voor organisaties die optimale waarde willen creëren voor hun klanten. Zodat ze ook in de toekomst succesvol zijn.
Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van nieuwe klantgerichte businessmodellen.
Deze uitgave verscheen in 2012 onder de titel 'Groeimodellen'.
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Yousri Mandour
Over Kris Brees
Over Dorien van der Heijden
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel I: waardecreatie met businessmodellen
1. Businessmodellen
2. Het Businessmodelwiel
3. Waardecreatie
Deel II: twaalf routes voor businessmodelinnovatie
Route 1: ‘Klantbehoefte beantwoorden’
Vitamine & Zo
Route 2: ‘Opnieuw samenstellen’
CapitalGuards
Route 3: ‘Anders afrekenen’
Zipcar
Route 4: ‘Ineffi ciënties vervangen’
CitizenM
Route 5: ‘Herijken in de keten’
Koppert Cress
Route 6: ‘Herplaatsen in de keten’
Lolly Wolly Doodle
Route 7: ‘Herverdelen in de keten’
Hilti
Route 8: ‘Herverbinden in de keten’
Floow
Route 9: ‘Cocreëren’
Giffgaff
Route 10: ‘Behoeftegedreven aanbieden’
GoCar Tours
Route 11: ‘Wederkerigheid veranderen’
Seats2meet.com
Route 12: ‘Open innoveren’
Procter & Gamble
Deel III: zo vernieuw je je businessmodel!
4. Realisatie van een nieuw businessmodel
5. Aan de slag
Nawoord
Geraadpleegde managementliteratuur
Interviews
Over ICSB Marketing en Strategie
Over de auteurs
Registers
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan