Lees verder
Online Marketing Director, ISM eCompany
Meer over Jurjen JongejanMeer omzet met je webshop
In vier stappen naar een hogere conversie
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789089652294Samenvatting
Als eigenaar van een webshop sta je voor een uitdagende klus: je moet voortdurend meer omzet zien te maken. Veel webwinkeliers kiezen ervoor om flink te investeren in extra bezoekers. Maar wat ze niet weten, is dat ze bij hun huidige bezoekers handenvol omzet mislopen. De conversie van bezoeker naar koper is dus te laag. En dat is zonde, want daarmee laten ze onnodig belangrijke omzet liggen.
In dit boek laat Jurjen Jongejan op een aansprekende en laagdrempelige manier zien hoe je de conversie van je webshop structureel verbetert. Zonder dat je je daar wellicht van bewust bent, bevat jouw webshop talloze obstakels die jouw bezoekers verhinderen om iets bij je te kopen. Aan jou de taak om die conversiekillers op te sporen en te verwijderen, zodat je de weg naar online aankopen vrijmaakt. Daarvoor gebruik je het doeltreffende vierstappenplan uit dit boek. Met de handige tips en tools kun je direct aan de slag, zodat de conversie van je webshop in no time recordhoogtes bereikt!
- Met dit boek verbeter je de conversie van je webshop structureel.
- Leer kijken door de ogen van je bezoekers om obstakels te ontdekken en weg te nemen.
- Geen mislukte aanpassingen op basis van een onderbuikgevoel, maar gefundeerde en geteste oplossingen.
"Jurjen Jongejan weet als geen ander hoe je van bezoekers kopers maakt. Een aanrader voor iedereen die bezig is met e-commerce!" - Elles van Leeuwen, online marketingcoördinator Lucardi.nl
"Dit boek onthult iets wat maar weinig ondernemers weten: je kunt met hetzelfde aantal bezoekers aanzienlijk meer omzet genereren. Jurjen Jongejan laat zien hoe. Een boek waar je direct mee aan de slag wilt!" - Tessa van Nunen, e-commercemanager Duifhuizen.nl
"Meer omzet met je webshop’ helpt je om het gedrag van je bezoekers beter te begrijpen, en daardoor de conversie van je webshop fors te verhogen. Een onmisbaar boek voor iedere webwinkelier!" - Edouard Rekko, commercieel directeur Fietsenwinkel.nl
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jurjen Jongejan
Inhoudsopgave
INLEIDING: MEER OMZET DOOR EEN HOGERE CONVERSIE
1. HOGERE CONVERSIE IS OBSTAKELS WEGNEMEN
1.1 Hoe helpen obstakels jouw conversie om zeep?
1.2 1.2 Op welke soorten obstakels stuiten jouw bezoekers?
1.3 Met welke obstakels begin je?
2. WAT HEB JE NODIG OM OBSTAKELS OP TE SPOREN?
2.1 Websitestatistieken benutten om obstakels op te sporen
2.2 Performancemonitoringtools: inzicht in de technische obstakels
2.3 Hulpmiddelen om je bezoekers te begrijpen
2.4 Kennis en tijd
2.5 Budget
2.6 Draagvlak: maak je baas enthousiast
3. STAP 1: CONVERSIE-KPI’S METEN
3.1 Welke conversie-KPI’s moet je meten?
3.2 Conversie-KPI-raamwerk
4. STAP 2: RAPPORTEER JE KPI’S
4.1 Google Analytics goed instellen
4.2 Wat rapporteer je?
4.3 Hoe doe je het ten opzichte van de concurrentie?
4.4 Koppel doelstellingen aan je KPI’s
5. STAP 3A: ANALYSEREN WAAR BEZOEKERS OBSTAKELS ERVAREN
5.1 Waar begin je met analyseren?
5.2 Twintig onmisbare Google Analytics-analyses
6. STAP 3B: ANALYSEREN WAAROM BEZOEKERS OBSTAKELS ERVAREN
6.1 Expertanalyse
6.2 Analyse van onsite klantfeedback
6.3 Analyse van de entry-exitenquête
6.4 Webinteractieanalyse: hoe gedragen bezoekers zich op jouw pagina’s?
6.5 Analyse van het usabilityonderzoek
6.6 De volgorde van analyseren is belangrijk
7. TESTEN EN OPTIMALISEREN
7.1 Waarom móét je A/B-testen?
7.2 Moet je álles A/B-testen?
7.3 Hoe pak je A/B-testen aan?
7.4 Voorkom veelgemaakte fouten met A/B-testen
7.5 Conversie verhogen is een doorlopend proces
8. VERHOOG JE CONVERSIE MET KLANTGERICHTE TEKSTEN
8.1 Wees duidelijk in je formulering
8.2 Geef bezoekers een zorgeloos gevoel
8.3 Elimineer het gevoel van zware inspanning
8.4 Onderscheid je op de productdetailpagina
8.5 Bied hulp
9. KRACHTIGE TECHNIEKEN OM ONBEWUSTE KEUZES TE BEÏNVLOEDEN
9.1 Zorg voor sociale bevestiging
9.2 Doorbreek kort een vast patroon
9.3 Creëer urgentie
9.4 Benadruk het verlies
9.5 Geef altijd een reden
9.6 Laat je bezoeker steeds ja zeggen
9.7 Geef iets weg en je bezoeker voelt zich verplicht iets terug te geven
9.8 Stel onbewust gerust
9.9 Overtuig door autoriteit
9.10 Wek sympathie op
9.11 Verzacht de pijn van het wachten
9.12 Maak je belofte visueel
10. CONVERSIETIPS WAAR JE NOG NOOIT AAN HEBT GEDACHT
10.1 Trek over de streep met de ‘over ons’-pagina
10.2 Benoem minpunten van je producten
10.3 Plaats concurrenten op je webshop
10.4 Gluren bij je buren
10.5 Geef nooit geld uit aan een redesign!
10.6 Vertel een verhaal
10.7 Stuur een e-mail naar winkelwagenverlaters
10.8 Bied extreem veel hulp, het liefst meteen
10.9 Wees aanwezig als het druk is
10.10 Voorkom doodlopende straatjes
10.11 Maak je webshop vloeibaar
10.12 Benut de laatste kans op een conversie: je bedankpagina
BRONNEN
Literatuur
Persoonlijke informatie
OVER DE AUTEUR
DANKWOORD
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan