Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Internet en social media De perfecte post op LinkedIn
De perfecte post op LinkedIn
Ina Boer

Ina Boer is uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die een boek willen schrijven. Zij was 20 jaar uitgever van managementboeken, waarvan vele op managementboek.nl de nummer 1-positie bereikten en weet als geen ander hoe je goede content maakt.

Meer over de auteurs
De perfecte post op LinkedIn - Voor meer zichtbaarheid en impact Ina Boer 8 maart 2024 Meer zichtbaarheid en een grotere impact is een grote wens van veel ondernemers en marketeers die met regelmaat content plaatsen op LinkedIn. Wat maakt nou dat het ene bericht nauwelijks betrokkenheid krijgt en een ander bericht door het dak gaat qua bereik? Daarover gaat ‘De perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer en Franck Fielemon. Lees het volledige artikel
Ina Boer, Franck Fielemon

De perfecte post op LinkedIn

Voor meer zichtbaarheid en impact

Paperback Nederlands 2024 2e druk 9789083359113
14 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 9 dagen
Voormalig top 100Totaal 56 dagen
Verkooppositie 1323Hoogste positie: 6
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
25,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

LinkedIn heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een volwaardig B2B-contentplatform voor ondernemers.

Met meer dan 10 miljoen accounts is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland.
En daarmee ook een heel krachtige marketingtool. Maar veel ondernemers denken bij marketing op LinkedIn nog te vaak vanuit de commerciële hoek.
Ze plaatsen berichten waarin ze vertellen hoe goed hun product of dienst is. En juist daarvan is bekend dat het contraproductief werkt. Alleen maar informatie 'zenden' is een van de belangrijkste redenen voor mensen om af te haken.

De vraag is hoe je wél goede content maakt. Sterker: hoe je de perfecte post maakt waardoor je opvalt en gewaardeerd wordt. Hoe je een strategie ontwikkelt waardoor je meer leads krijgt. Hoe je bereikt dat mensen je berichten gaan liken, becommentariëren en aanbevelen.

Goede content plaatsen dus. Makkelijker gezegd dan gedaan. Wat is dan goede content en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? En hoe maak je die? In dit boek lees je er alles over.

Wat is er nieuw aan deze 2e herziene en uitgebreide editie?
• Zo zet je LinkedIn strategisch slim in voor meer leads.
• Het laatste nieuws over de werking van het algoritme.
• Een nieuw hoofdstuk over hoe je ChatGPT kunt gebruiken bij het maken van content.
• En heel veel nieuwe voorbeelden van succesvolle posts.

Trefwoorden

linkedin   social media   social selling   content marketing   communicatie   online marketing   content creatie   persoonlijke branding   algoritme   thought leadership   video content   storytelling   bereik   authenticiteit   contentplan   infographic   engagement   podcast   sliderpost   klantgerichtheid   call-to-action   netwerken   community building   chatgpt   tijdmanagement   schrijfstijl   poll   personal touch   contentvormen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789083359113
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Sequoia Uitgevers
Druk:2
Verschijningsdatum:6-3-2024
Hoofdrubriek:Internet en social media, Marketing

Expertrecensies (6)

recensie
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn - ‘Biedt inspiratie’
Ineke Smits | 14 april 2023
Hoe komt het dat sommige ‘eenvoudige’ posts op LinkedIn door het dak gaan, terwijl andere inhoudelijk sterke posts soms niet meer dan slechts enkele duimpjes ontvangen? Ina Boer legt in haar boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ uit hoe je invloed kan uitoefenen op je zichtbaarheid en bereik op dit platform, door het plaatsen van de juiste content.
Lees verder
recensie
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn - ‘Superhandig’
Elly Stroo Cloeck | 22 februari 2023
Ik zit op LinkedIn, met 9 miljoen anderen. Ik lees veel posts, en natuurlijk wil ik dat anderen mijn posts lezen, ik wil een zo’n groot mogelijk bereik. Maar hoe? Ina Boer heeft met ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ een superhandig boek geschreven waarin LinkedIn functionaliteit en copywriting samenkomen. Lezenswaardig omdat je het moet lezen (nee, geen typo).
Lees verder
recensie
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn - ‘Ik ben al expert. Of toch niet?’
Peter de Roode | 9 februari 2023
Nee, ik ben al LinkedIn-expert... Ik wist immers een paar knopjes te vinden en meende dat dat voldoende was. Maar na het lezen van het vlot geschreven ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer, ben ik daar toch anders naar gaan kijken. Het bevat zo veel praktische tips, en is zo helder geschreven dat ik mij uitgedaagd voelde om meer uit LinkedIn te halen.
Lees verder
recensie
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn -  Ook voor doorgewinterde LinkedIn-gebruikers
Louis Thorig | 30 januari 2023
Met circa 9 miljoen gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Zo leent het netwerk zich uitstekend om ondermeer de juiste baan of stageplaats te vinden, verbinding te maken, professionele relaties te versterken en vaardigheden te leren die je nodig hebt om te slagen in je carrière. Maar LinkedIn leent zich eigenlijk voor veel meer.
Lees verder
recensie
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn - ‘Op alle punten een dikke plus’
Danny Mullenders | 19 januari 2023
Ina Boer is uitgeefcoach, en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die het voornemen hebben een boek te schrijven. Daarvoor was zij uitgever van managementboeken, waarvan overigens een behoorlijk aantal de nummer 1-plek bereikten op managementboek.nl.  
Lees verder
recensie
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn - ‘Als je serieus aan de slag wilt met LinkedIn’
Sjors van Leeuwen | 13 januari 2023
Hoe val je op tussen 9 miljoen LinkedIn-gebruikers? Juist, door de perfecte post! Hoe je die maakt vertelt Ina Boer in het boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
14 stemmen
9
4
0
1
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (4)

preview
De perfecte post op LinkedIn - Voor meer zichtbaarheid en impact
Ina Boer 8 maart 2024 Meer zichtbaarheid en een grotere impact is een grote wens van veel ondernemers en marketeers die met regelmaat content plaatsen op LinkedIn. Wat maakt nou dat het ene bericht nauwelijks betrokkenheid krijgt en een ander bericht door het dak gaat qua bereik? Daarover gaat ‘De perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer en Franck Fielemon.
Artikel lezen
interview
Wees in je posts inhoudelijk, persoonlijk, authentiek én zakelijk
Bas Hakker 15 februari 2023 Ina Boer was jarenlang uitgever van managementboeken, maar besloot drie jaar geleden als uitgeefcoach aan de slag te gaan. Onderdeel van haar werk is auteurs helpen bij het promoten van hun managementboek en LinkedIn is daarvoor een ideaal platform. Ze schreef een boek over hoe je dat handig aanpakt: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
Artikel lezen
podcast
Maak een bouwplan voor je gaat schrijven
Karin de Zwaan 2 februari 2023 Ina Boer heeft 20 jaar als uitgever gewerkt en ze gaf in die hoedanigheid meer dan 500 managementboeken uit. Nu begeleidt ze (aankomende) auteurs bij het hele traject van idee tot publicatie. In een bonusaflevering van podcast De Boekenpraktijk praten we over alles wat er komt kijken bij het schrijven en uitgeven van een managementboek. Want haar eerste boek is inmiddels gepubliceerd: 'Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn'. 
Artikel lezen
preview
Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn - Een bron van inspiratie voor ideeën met impact
Ina Boer 6 januari 2023 Goede content voor LinkedIn... Wat is dat precies en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? En hoe maak je die? Ina Boer, uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers, schreef er een boek over: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. In haar preview vertelt Boer meer over haar boek, en over hoe die perfecte post er uitziet.
Artikel lezen

Over Ina Boer

Ina Boer is uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die een boek willen schrijven. Zij was 20 jaar uitgever van managementboeken, waarvan vele op managementboek.nl de nummer 1-positie bereikten en weet als geen ander hoe je goede content maakt.

Andere boeken door Ina Boer

Bekijk alle boeken

Over Franck Fielemon

Met meer dan 26.000 volgers en miljoenen impressies heeft Franck Fielemon LinkedIn als duurzame leadbron weten te ontwikkelen voor zijn bedrijf Omzetcoach.nl. Dagelijks deelt hij op LinkedIn zijn strategie, tips en inzichten.

Andere boeken door Franck Fielemon

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 15
Van online cv tot marketing- en verkoopplatform 17

Klanten aantrekken vraagt om goede content 18
Wat is de perfecte post? 19
Wat is bereik? 19

Deel 1 Wat je moet weten om LinkedIn succesvol in te zetten 22

1 Persoonlijk profiel versus bedrijfsprofiel 25
Waarom is een bedrijfsprofiel interessant? 26

2 Social selling gaat niet over verkopen 28
Wat is jouw persoonlijke social selling index? 29
LinkedIn for Business: een social selling strategie voor
gevorderden 31
Het fundament van een duurzame LinkedIn for
Business-strategie 33
Call-to-action 37

3 Laat jezelf zien en krijg het vertrouwen 39
De know-fase 40
De like-fase 41
De trust-fase 42
Thought leadership 42
Omgaan met kritiek en negatieve reacties op LinkedIn 43

4 Strategie voor het aantrekken van volgers 45
Het verschil tussen connecties en volgers 45
De Creatormodus standaard voor iedereen 46
Maak een LinkedIn-nieuwsbrief 47
Onderzoek de kwaliteit van je netwerk 48
Bouw aan je community 49
Meer volgers voor de bedrijfspagina 50

5 Het algoritme – zo bereik je meer mensen 53
Het algoritme is een black box 53
De vier fasen van een continu proces 54
Hoe kun je je bereik vergroten? 56
En wat je vooral niet moet doen om het algoritme
om zeep te helpen 65
10 manieren voor het plaatsen van een externe link in je post 66

6 Maak een contentplan en contentkalender 68
Wat is je kernboodschap? 68
Wat wil je bereiken met je contentmarketing? 69
Hoe ziet jouw klant eruit? 70
Waar is je klant naar op zoek? 72
Wat zijn de plannen van je bedrijf? 73
Welke contentvormen gebruik je? 74
Wie is verantwoordelijk voor het maken van de content? 74
Hoe ziet een contentkalender eruit? 75

7 Zo maak je content zonder dat het veel tijd kost 77
Marketing mindset 77
Een kort bericht, inhoudelijk artikel of video? 78
Tijd blokken in je agenda 80
Batchen 81
Inplannen van posts 83
Recyclen van content 83
Reposten 86

8 Wat is ChatGPT en waarvoor kun je het gebruiken? 87
Is het handig om ChatGPT te gebruiken op LinkedIn? 87
Wat zijn de voordelen van ChatGPT? 89
Wat zijn de nadelen van ChatGPT? 91

9 Aan de slag met ChatGPT: content maken met prompts 93
Het bedenken van prompts 93
Hoe krijg je een schrijfstijl die bij je past? 96
Do’s en don’ts 97
ChatGPT gebruiken om leads te genereren 99
10 De tien ingrediënten voor een perfecte post 101
Het recept voor een perfecte post 102
1. De persoonlijke touch 104
2. Kom binnen met een knaller of verzin een cliffhanger 107
3. Storytelling, emotie en verbinding 113
4. Maak het niet te lang 116
5. Consistentie en authenticiteit 118
6. Wees positief 119
7. Doseer het gebruik van vakjargon 121
8. Gebruik je gunfactor 123
9. Opinie: laat weten waar je voor staat 126

10. Wees origineel 129
Meten is weten 131

Deel 2 Hoe ga je content maken? 134
Waar ben je goed in? 136
Kies het format dat bij je doelgroep past 136
Past het format bij het doel dat je voor ogen hebt? 137
Mixen van formats 137

11 Geschreven tekst: blog 139
Hoe lang moet een artikel zijn? 139
Is er een vaste formule voor een blog? 140
Scannend lezen 141
Schrijven volgens het piramideprincipe 143
Kies een interessante invalshoek 144
De lezer verleiden in anderhalve seconde 147
Powerwoorden gebruiken 149
Het gebruik van beeld bij je tekst 152
Gebruik van emoji’s 153
Auteursrecht op foto’s 153
Hoe kom je aan beeld? 154

12 Video 156
Filmen is makkelijker geworden 157
Waaraan moet een pakkend filmpje voldoen? 157
Zo kun je starten met filmpjes maken 159
De aanpak als je écht goede filmpjes wilt maken 160
Eigen stijl 164
Batchen 166
Tips voor het plaatsen van je video 166

13 Podcast en LinkedIn Audio 168
Gestage groei van luisteraars 168
Waarom zou je kiezen voor het maken van een
podcast? 169
En waar luisteren mensen dan naar? 170
Welke vorm en hoe vaak? 170
Hoe lang is een podcast? 171
Wat is het verdienmodel van een podcast? 173
LinkedIn Audio: realtime in gesprek met je publiek 174

14 Sliderpost 178
Waarom is de sliderpost zo populair? 178
Wat heb je nodig om te starten? 181

15 Infographic 185
Waarom zijn infographics zo effectief? 186
Hoe maak je een infographic? 188

16 Poll 189
Waarvoor kun je een poll inzetten? 190

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • 500 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts
    Corinne Keijzer
    500 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts
    € 25,00
  • Zo word je een Canva-pro
    Team VDM
    Zo word je een Canva-pro
    € 29,99
  • Webscraping met Python
    Ryan Mitchell
    Webscraping met Python
    € 44,99
  • Spreken met impact
    Stefanie Van Moen
    Spreken met impact
    € 29,99
  • Working Backwards
    Colin Bryar
    Working Backwards
    € 22,99
  • Social Selling met LinkedIn
    Patrick Petersen
    Social Selling met LinkedIn
    € 13,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De perfecte post op LinkedIn

        De perfecte post op LinkedIn
        Ina Boer , Franck Fielemon
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De perfecte post op LinkedIn

        Verwijder uw beoordeling