Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Enthousiasme Trilogie

Flame Flow Flood

Gebonden Nederlands 2019 3e druk 9789082939927
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Was de 'Superpromoter' nog voornamelijk een boek over marketing en co-creatie. 'De Enthousiasme Trilogie' gaat over een breder spectrum van bedrijfsvoering. De rol die enthousiasme speelt bij strategievorming en innovatie (deel 1; Flame), bij HR, management en interne communicatie (deel 2; Flow), en tot slot bij marketing en externe communicatie (deel 3; Flood).

Wat is ons bestaansrecht en wanneer raken we de mensen om ons heen? Hoe vinden we telkens weer inspiratie om te komen tot nieuwe creaties? Met wie spelen we het beste samen en hoe vinden we het juiste publiek? Als de flow van enthousiasme eenmaal stroomt tussen individuen, teams en het publiek gebeuren de mooiste dingen. Persoonlijke groei, innovatie, economische groei en een rijker en waardevoller bestaan vallen op zo’n moment samen.
De rol die enthousiasme speelt in de kunst, in het sociale leven en binnen organisaties is fascinerend. Het is bijna te omschrijven als een onzichtbare hand die het gedrag van mensen in een bepaalde richting stuurt. Het bijzondere is dat deze hand ons vaak de goede richting heen leidt. De kant van ons talent en onze passies. Het verbindt ons met de mensen die vergelijkbare interesses hebben.

De Flame van enthousiasme scherp te krijgen en aan te wakkeren; Flow te bereiken binnen een organisatie; En uiteindelijk een Flood van enthousiasme te verspreiden van binnen naar buiten. In elke van deze fasen speelt enthousiasme een belangrijke rol. Als indicator, als wegwijzer en als aanjager.

Doordat we naast het SP gedrag (Beschreven in de Superpromoter) nu ook de fases van flame, flow flood in beeld hebben (De enthousiasme trilogie), krijgen bedrijven nog een praktisch gereedschap om effectiever invloed op enthousiasme uit te oefenen. Het doel van de revolutie is om het natuurlijk aanwezige potentieel aan enthousiasme in te zetten om organisaties duurzamer en succesvoller te maken en daarmee een positieve impact te hebben op de wereld als geheel.

Specificaties

ISBN13:9789082939927
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:457
Druk:3
Verschijningsdatum:15-12-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Rijn Vogelaar

Rijn Vogelaar is algemeen directeur van Blauw Research. Hij is gespecialiseerd in klantrelaties, aanbevelingsgedrag en social networking. Hij studeerde sociale psychologie en psychologische methodenleer in Amsterdam (UvA) en Leeds.

Andere boeken door Rijn Vogelaar

Inhoudsopgave

INHOUD I
VOORWOORD
1. EEN ROCKBAND OM JE AAN TE SPIEGELEN
2. ENTHOUSIASME ALS WICHELROEDE
3. DE FLAME ZOEKEN
4. VAN FLAMMETJES NAAR FLAME
5. DE FAKKELDRAGERS IDENTIFICEREN
6. TOETSEN AAN DE REALITEIT
7. INSPIRATIE VOOR DE FLAME
8. INSPIRATIE BUITEN DE GEBAANDE PADEN
9. DE IDEEFASE
10. DE DEELFASE
SAMENGEVAT EN VOORUITGEBLIKT

INHOUD II
VOORWOORD II
1. ENTHOUSIASME EN FLOW
2. FLOW & FLAME IN HET GROTE GEHEEL
3. STUREN OP KRACHT
4. KWETSBAARHEID
5. STUREN OP ENTHOUSIASME
6. WAT JE AANDACHT GEEFT GROEIT
7. BLIND VOOR SUPERPROMOTERS
8 ENTHOUSIASTE KLANT JAAGT FLOW AAN
9. LAAT KLANTENTHOUSIASME BINNENSTROMEN
10. IEDEREEN KAN HET VERSCHIL MAK
SAMENGEVAT EN VOORUITGEBLIKT

INHOUD III
VOORWOORD III
1. SURFEN OP GOLVEN VAN ENTHOUSIASME
2. HOE FLOOD ZICH VERSPREIDT
3. BEWUSTE EN ONBEWUSTE VERSPREIDING
4. BIJDRAGE VAN MEDEWERKERS AAN FLOOD
5. VINDEN VAN SUPERPROMOTERS EN FAKKELDRAGERS
6. DOORGRONDEN VAN DE HOOFDROLSPELERS
7. SUPERPROMOTER SUPPORT
8. ULTIEME FLOOD: SYNCHRONICITEIT
STAPPENPLAN FLAME, FLOW, FLOOD
SAMENGEVAT
NAWOORD
LITERATUUR
OVER DE AUTEUR

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Enthousiasme Trilogie