Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Chaordisch projectmanagement voor de creatieve industrie

Paperback Nederlands 2019 9789058753830
Verkooppositie 5055Hoogste positie: 314
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

HOE LEID JE EEN PROJECT NAAR SUCCES ALS JE GEEN IDEE HEBT WAT JE GAAT ONTWERPEN? CHAORDISCH PROJECTMANAGEMENT HELPT.

Er lijkt iets paradoxaals te zitten in projecten in de creatieve industrie. We omarmen het onvoorspelbare resultaat, maar willen tegelijkertijd zekerheid over kosten en tijd. In dit boek schetsen we een perspectief vanuit die complexiteit. Orde zien in de ogenschijnlijke chaos van het creatieve project, waardoor de onvoorspelbaarheid en het creatief vermogen optimaal kunnen worden ingezet.

Door een steeds wisselende focus op scoping, creating en completing ontstaat een direct bruikbaar hulpmiddel voor projectleiders, productieleiders, opdrachtgevers en andere betrokkenen bij een project in de creatieve industrie. Van gaming tot podiumkunst, van hightech innovaties tot festivals, van mediaproducties tot de muziekindustrie. Kortom: bruikbaar voor projecten waar creativiteit van doorslaggevende betekenis is voor succes.

Specificaties

ISBN13:9789058753830
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:27-11-2021
Hoofdrubriek:Projectmanagement
ISSN:

Expertrecensies (1)

Chaordisch projectmanagement voor de creatieve industrie
Rudy Kor | 29 april 2019
De twee auteurs bieden met Chaordisch projectmanagement voor de creatieve industrie een hulpmiddel voor projectleiders, productieleiders, opdrachtgevers en andere betrokkenen in de creatieve industrie.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Nicoline Mulder

Nicoline Mulder heeft ruim ervaring in het begeleiden, trainen en coachen van projectmanagers en –teams. Met een achtergrond in de technische Bedrijfskunde en Psychologie weet zij individuele drijfveren en gedragspatronen moeiteloos te koppelen aan mechanismen en culturen van (project)organisaties. Haar voorkeur gaat uit naar het werken met mensen in een projectcontext, want: 'in geen ander vakgebied is zo'n mooie combinatie te zien van dynamiek, drive en energie enerzijds en mooie resultaten, trotsheid en passie anderzijds.' Nicoline prikkelt en stimuleert bij haar streven naar mooi projectmanagement.

Andere boeken door Nicoline Mulder

Over Johan Kolsteeg

Dr. Johan Kolsteeg is verbonden aan de vakgroep Kunst, Cultuur en Media van de Rijksuniversiteit Groningen. Hij doet onderzoek naar cultureel ondernemerschap, cultureel leiderschap en communicatie over kunst.

Andere boeken door Johan Kolsteeg

Inhoudsopgave

Woord vooraf 7
SchapenKoppieKoppie 9
Projecten in de creatieve industrie 11
De creatieve industrie 11
Projecten 13
De focuscontrolstick 17
Chaos in je project 18
Sturen in chaordische projecten 19
Focusperioden: scoping, creating, completing 22

Scoping 29
1 De periode van scoping 31
2 Het formuleren van het hogere projectdoel 33
3 Het opstellen van de projectvisie 36
4 Het expliciteren van waarden 40
5 De opdrachtgever 42
6 Briefing en debriefing 49
7 Procesfactoren 56
8 Onderzoek in een periode van scoping 64
9 Een succesvol team 70
10 Samenstellen van een initieel projectteam 73
11 Belanghebbenden 79
12 Scoping en een schoolproject 84

Creating 87
13 De periode van creating 89
14 De rol van projectleider 93
15 Transformationeel leiderschap 100
16 Zelf sturen of zelf organiseren 104
17 Werk op basis van vertrouwen 106
18 De projectleider en meerdere organisaties 108
19 Ontwerpaanpakken 112
20 Het projectplan 119
21 Chaos die je plan verstoort 123
22 Procesfactoren bij creating 130
23 Plannen van tijd, geld, middelen en activiteiten 134
24 De kwaliteit borgen 143
25 Onderzoek in een kunstzinnige omgeving 148
26 Creativiteit in je project 152

Completing 157
27 De periode van completing 159
28 De waarde van een project 161
29 De waarde van kunst 165
30 Faciliteiten vastleggen 169
31 Evalueren 170
32 Evalueren met de CIMO-logica 174
33 Kennis genereren om te delen 177
34 Afscheid van het projectteam 179

Bijlagen
Bijlage 1 Checklist voor een project met heldere vraagstelling 180
Bijlage 2 100 vragen aan de opdrachtgever 183
Bijlage 3 Ontwerpaanpakken 186

Literatuurlijst 187
Register 190

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Chaordisch projectmanagement voor de creatieve industrie