Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Wat is Lean Six Sigma?

Sneller en slimmer werken met beter resultaat

Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789058710765
EvergreenTotaal 529 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Klanten worden steeds veeleisender en willen een snelle levering tegen minimale kosten. 'Lean Six Sigma' helpt bedrijven bij het halen van deze doelstellingen en zorgt daarbij ook voor tevreden klanten.

'Lean Six Sigma' integreert twee belangrijke verbetermethoden: beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean principes). U ontdekt hoe deze verbetermethode u de instrumenten in handen geeft om in uw organisatie verspilling en kwaliteitsproblemen te herkennen en op te lossen. Zo bereikt u wat u wilt: een beter bedrijfsresultaat.

Deze praktische gids is een eenvoudige introductie in Lean Six Sigma. De methodiek integreert twee belangrijke verbetermethoden: beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean principes). U ontdekt hoe deze verbetermethode u de instrumenten in handen geeft om in uw organisatie verspilling en kwaliteitsproblemen te herkennen en op te lossen. Zo bereikt u wat u wilt: een beter bedrijfsresultaat.

- Steeds meer Nederlandse organisaties werken met Lean Six Sigma
- Beknopte introductie in snel groeiende verbetermethode
- Lager kosten, betere bedrijfsresultaten

Specificaties

ISBN13:9789058710765
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:110
Druk:1
Verschijningsdatum:2-12-2013
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Wat is Lean Six Sigma?
Henk van Tent Becking | 18 augustus 2010
Mike George, Dave Rowlands en Bill Kastle geven in 'Wat is Lean Six Sigma?' een begrijpelijke introductie van twee gecombineerde verbetermethoden; beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean-principes). Het is een duidelijk boek dat een goed beeld van de methoden en hun mogelijkheden geeft.
Lees verder
recensie
Wat is Lean Six Sigma?
Renze J. Klamer | 8 augustus 2007
In een recente discussie met een managementteam van een geheel op één marktsegment gespecialiseerd bedrijf, stelde een van de managers dat hun bedrijf in niets te vergelijken was met andere bedrijven. Niemand anders kon tippen aan hun servicegraad en flexibiliteit en alleen in hun (kleine) marktsegment speelde tijd zo'n cruciale rol. Zij konden het zich echt niet veroorloven te laat te komen, hun product en hun klanten konden dat echt niet verdragen. Dat was de belangrijkste reden om een verhouding mens/machinefunctie van 1:3 te handhaven, terwijl deze indicator in aanverwante branches tussen 1:20 en 1:30 ligt. Dat zij desondanks toch voldoende winst maken (en zelfs groeien!) heeft dus vooral te maken met voldoende marges. Deze discussie is mijns inziens een voorbeeld van een gesprek waarbij de deelnemers geen enkele kennis hebben van 'Lean Six Sigma'. Ik denk er dan ook ernstig over om deze heren een training in deze kwaliteitsmethodologie aan te bieden, in combinatie met het gelijknamige boek van Mike George, Dave Rowlands en Bill Kastle.
Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
33 stemmen
7
15
2
8
1

Inhoudsopgave

Aan de lezer

Inleiding: wat kunt u met Lean Six Sigma?

Deel 1 - De basis van Lean Six Sigma
1. De vier principes van Lean Six Sigma
2. Principe 1 - Stel uw klanten tevreden met snelheid en kwaliteit
3. Principe 2 - Verbeter uw processen
4. Principe 3 - Werk samen voor een maximale opbrengst
5. Principe 4 - Baseer beslissingen op gegevens en feiten
6. De vijf wetten van Lean Six Sigma

Deel 2 - Implementatie van Lean Six Sigma
7. Starten met Lean Six Sigma
8. Werken aan blijvende verbeteringen
9. Praktijkervaringen met Lean Six Sigma
10. Zes dingen die manager moeten doen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat is Lean Six Sigma?