Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting
,

Tien strategische wetten om aan de weg te zetten

Herbezinning op de axioma's van het aandeelhouderswaardedenken

Gebonden Nederlands 2003 9789055943531
Voormalig top 100Totaal 58 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Het afgelopen decennium is het creëren van aandeelhouderswaarde steeds meer uitgegroeid tot de alles overstijgende doelstelling van de onderneming. Maar hoe kan het dat onder het mom van het creëren van aandeelhouderswaarde zo veel aandeelhouderswaarde is vernietigd?

Dit boek analyseert het overheersende strategisch denken. Welke aannames vormen daarvan de kern? Waarom was dit denken lange tijd zo succesvol? Maar is het dat nu niet meer?
Welke strategische wetten hebben we voor vanzelfsprekend aangenomen? In welk vaarwater zijn we terechtgekomen, nu sturen op aandeelhouderswaarde niet meer loont?

Het is tijd een aantal lang aangenomen strategische axioma's ter discussie te stellen en te verwerpen. Batelaan en Van Essen nemen deze uitdaging aan.

Specificaties

ISBN13:9789055943531
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:175
Uitgever:Scriptum
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Strategische wetten om aan de weg te zetten
Pierre Pieterse | 22 oktober 2008
In 2004 verscheen het boek Tien strategische wetten om aan de weg te zetten van Maikel Batelaan en Fred van Essen, het naar eigen zeggen verslag van persoonlijke verbazing waarom in het belang van de aandeelhouder zo onnoemelijk veel waarde is vernietigd. ‘Alle koersstijgingen van de late jaren negentig zijn vlak na 2000 volledig tenietgedaan, omdat de winsten met boekhoudkundige kunstgrepen omhoog werden gestuwd’, schrijft Van Essen in het FD, om daar aan toe te voegen dat ‘we ons nu weer op zo’n markant punt bevinden’. Waar ging dat boek ook alweer over? En hoe actueel is dit boek anno 2008?
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Herbezinning op de axioma's van het aandeelhouderswaardedenken
Maikel Batelaan 25 augustus 2004

Over Maikel Batelaan

Maikel Batelaan groeide op in management consultancy en werd medeoprichter en -bestuurder van een innovatief, duurzaam bedrijf. Zijn focus ligt op innovatie en ondernemerschap.

Andere boeken door Maikel Batelaan

Inhoudsopgave

Voorwoord

Leeswijzer

1. Introductie. Het aandeelhouderswaardetijdperk (1982-2000)
2. Wie volgt Jack Welch op als lichtend voorbeeld?
3. Axioma's die fabels blijken
4. Een nieuwe strategische logica?

Noten
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Tien strategische wetten om aan de weg te zetten