Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Bruggen naar de toekomst

Gebonden Nederlands 1995 9789055940332
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Is de toekomst van uw onderneming één van uw vele 'zorgen voor morgen' ? Of denkt u dat u meer verantwoordelijkheid heeft dan ervoor te zorgen dat enkel vandaag alles gesmeerd loopt? Gelooft u dat 'tijd raad brengt' ? Of bent u ervan overtuigd dat u behalve het oplossen van de problemen van de dag, ook de toekomst van uw onderneming veilig moet stellen? In 'Bruggen naar de Toekomst' toont Aimé Heene hoe u van de zorgen van vandaag kunt overstappen naar het voorbereiden van het succes van uw onderneming in de toekomst. Met als uitgangspunt de overtuiging dat managers verantwoordelijk zijn voor de toekomst van hun organisatie en de mensen die erin werken en leven.
'Bruggen naar de Toekomst' richt zich naar zoekende en zorgende praktijkmensen, en is geïnspireerd op de praktijkervaring van honderden managers die elke dag opnieuw zorgen voor het succes van morgen. Het resultaat is een ontdekkingstocht die u zal helpen om het soms heel vertrouwde anders en beter te zien. Zodat ook u bakens kunt vinden die u kunnen leiden bij een moeizame maar boeiende tocht naar succes.

Specificaties

ISBN13:9789055940332
Trefwoorden:strategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:300
Uitgever:Scriptum
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Bruggen naar de toekomst
Kees Visser | 17 mei 1998
Tot op de dag van vandaag heerst er in de academische literatuur een hevig debat over de vraag of strategisch management nut heeft. De Vlaamse auteur Aimé Heene ontwijkt deze vraag door te stellen dat strategisch management noodzakelijk is omdat het de manager zeer expliciet wijst op het waarborgen van de toekomst van de onderneming.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Aimé Heene

Aimé Heene is erebuitengewoon hoogleraar aan de Universiteit Gent en gastdocent aan de Universiteit Antwerpen, het Europacollege te Brugge, en de Louvain School of Management. Hij specialiseerde zich in strategisch management voor bedrijven, publieke en non-profitorganisaties en is auteur van diverse Nederlandstalige en Engelstalige publicaties op het gebied van strategisch management. Hij was aan de Universiteit Gent oprichter en programmadirecteur van de specialisatieopleiding Master in Management van Overheidsorganisaties. Naast zijn academische activiteiten is prof. Heene actief als strategisch adviseur voor private en publieke organisaties. Hij verzorgt op regelmatige basis uiteenzettingen betreffende strategisch management in opleidingsprogramma's voor (overheids)managers in Vlaanderen en Nederland (Amsterdam, Groningen). Prof. Heene heeft ervaring als lid van de Raad van Bestuur en als voorzitter van non profitorganisaties in gezondheidszorg, samenlevingsopbouw en streekontwikkeling.

Andere boeken door Aimé Heene

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Wat is strategisch management?
2. Het nut van strategiebewust management
3. Het beschrijven van de wenselijke toekomst van de onderneming
4. Concurrentievoordeel en concurrentiedynamieken
5. Bronnen van verdedigbaar concurrentievoordeel
6. Strategie-types en strategievorming
7. Processen van en rond strategiebepaling en -uitvoering
8. Het overwinnen van dilemma's in strategisch handelen
9. Strategisch management van diensten en dienstverlening
10. Strategisch management in overheidsorganisaties
11. Checklist voor strategiebewust management

Figuren en illustraties
Index van geciteerde organisaties
Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bruggen naar de toekomst