
Lees verder
Marian Salzman, door Forbes uitgeroepen tot een van ’s werelds top vijf trendspotters, werkt al meer dan drie decennia aan de frontlinie van reclame, public relations en technologie. Nadat ze medeoprichter was van het eerste online marktonderzoeksbureau, heeft ze gewerkt als communicatiemanager bij bedrijven in de VS en Europa.
Meer over de auteurs'Buzzmarketing' is een effectieve en goedkope manier om de naam van uw product op ieders lippen te krijgen en van potentiële klanten betalende klanten te maken. Maar buzz ontstaat niet zomaar, u moet het laten ontstaan.
Hoe zorgt u voor buzz? Hoe laat u het groeien en hoe zorgt u ervoor dat het een succes wordt. In 'Buzz marketing' onthullen drie van 's werelds meest beroemde 'buzzbouwers' de succesvolle formules die zij hebben toegepast om mensen in de VS aan het praten te krijgen over grote merken als America Online, Nintendo en Esprit.
De auteurs bespreken niet alleen de theorie, ze laten u zien hoe buzzmarketing werkt. Ze laten zien hoe u Alfa's en Bijen onderscheidt, de invloedrijke individuen die er voor zorgen dat uw boodschap verspreid wordt. Ze laten zien hoe u de illusie van spontaniteit kunt creëren, hoe u gebruik kunt maken van bestaande netwerken om uw boodschap uit te dragen en hoe u de dialoog kunt managen op een manier die ervoor zorgt dat consumenten het werk voor u doen.
In het boek treft u casestudies aan van succesvolle buzzmarketingcampagnes van toonaangevende bedrijven. Er is veel buzz over buzz, maar tot nu toe was er maar erg weinig informatie. Vanaf nu weet u waar men het over heeft.