Warning: Undefined variable $unsafe_inline in /data/bigmomma/var-code/master/MGT/m4-deploy-1745577822-74f8e95/src/Endpoint/Result/HTMLResult.php on line 75
Buzzmarketing door Marian Salzman, Ira Matathia en Ann O'Reilly - Managementboek.nl
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Buzzmarketing

De meest effectieve manier om uw klanten te bereiken

Gebonden Nederlands 2004 9789052614700
Voormalig top 100Totaal 15 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Buzzmarketing' is een effectieve en goedkope manier om de naam van uw product op ieders lippen te krijgen en van potentiële klanten betalende klanten te maken. Maar buzz ontstaat niet zomaar, u moet het laten ontstaan.

Hoe zorgt u voor buzz? Hoe laat u het groeien en hoe zorgt u ervoor dat het een succes wordt. In 'Buzz marketing' onthullen drie van 's werelds meest beroemde 'buzzbouwers' de succesvolle formules die zij hebben toegepast om mensen in de VS aan het praten te krijgen over grote merken als America Online, Nintendo en Esprit.

De auteurs bespreken niet alleen de theorie, ze laten u zien hoe buzzmarketing werkt. Ze laten zien hoe u Alfa's en Bijen onderscheidt, de invloedrijke individuen die er voor zorgen dat uw boodschap verspreid wordt. Ze laten zien hoe u de illusie van spontaniteit kunt creëren, hoe u gebruik kunt maken van bestaande netwerken om uw boodschap uit te dragen en hoe u de dialoog kunt managen op een manier die ervoor zorgt dat consumenten het werk voor u doen.

In het boek treft u casestudies aan van succesvolle buzzmarketingcampagnes van toonaangevende bedrijven. Er is veel buzz over buzz, maar tot nu toe was er maar erg weinig informatie. Vanaf nu weet u waar men het over heeft.

Specificaties

ISBN13:9789052614700
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:230
Uitgever:Boom
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Buzzmarketing
Johan Derrez | 24 mei 2005
Iedereen zal het herkennen: een nieuw product of merk komt op de markt en in een heel korte tijd praat bijna iedereen erover. Vooral bij jongeren is dit vaak geval. Nieuwe technische snufjes, kleding, maar ook muziek en films. Niet wetende dat deze buzz vaak heel doordacht wordt opgewekt door slimme marketingspecialisten die buzzmarketing inzetten als een goedkope en directe vorm van reclame.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
0
1
0
1
0

Over Marian Salzman

Marian Salzman, door Forbes uitgeroepen tot een van ’s werelds top vijf trendspotters, werkt al meer dan drie decennia aan de frontlinie van reclame, public relations en technologie. Nadat ze medeoprichter was van het eerste online marktonderzoeksbureau, heeft ze gewerkt als communicatiemanager bij bedrijven in de VS en Europa. In de jaren negentig woonde en werkte zij in Nederland.

Andere boeken door Marian Salzman

Over Ira Matathia

Ira Matathia is Director of Strategy bij Euro RSCG MVBMS Partners en is medeauteur van Next: Trends for the Near Future.

Andere boeken door Ira Matathia

Over Ann O'Reilly

Ann O'Reilly is auteur, redacteur en Editorial Director van het onder Euro RSCG Worldwide vallende S.T.A.R. (Strategic Trendspotting and Research).

Andere boeken door Ann O'Reilly

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De opmars van buzzmarketing
2. Het belang van het bewegen van A naar Bij
3. De superverbinders aanspreken
4. Wat omhoog gaat...
5. Omgaan met de hoogte- en dieptepunten: lessen van de volhouders
6. Silver bullet merken en de sprong in het diepe
7. Shockbehandeling
8. Media en cyberspace
9. Buzzende jongeren
10. Conclusie - Lang leve de WORM

Woordenlijst
Bronnen
Verantwoording
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Buzzmarketing