Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 21% korting
,

Mensenwerk

Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken

Paperback Nederlands 2020 9789047013693
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
19,99
15,95
VOORDEEL - 21% korting

Samenvatting

Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel beschrijven in 'Mensenwerk' hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden. Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie.

Van Leeuwe en Van de Peppel beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers naar een hoger niveau tilden en bestendige klantrelaties bouwden. In 'Mensenwerk' delen zij hun ervaringen, inzichten uit de literatuur die hen op het juiste spoor zetten en de tools die ze gebruikten. Een handzaam, persoonlijk en vooral praktisch toepasbaar boek.

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten, zodat merken als De Telegraaf en Noordhollands Dagblad waardevolle journalistiek kunnen bedrijven. Matthijs van de Peppel (1983) heeft dezelfde rol bij NRC Media, in de functie van directeur marketing, data en service. De auteurs schreven eerder De relatie-economie en spreken regelmatig op internationale congressen.

Specificaties

ISBN13:9789047013693
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:16-6-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Mensenwerk, maar dan uit de praktijk
Bertrand Weegenaar 2 december 2020 Met Mensenwerk Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken hebben Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel een verfrissend ervaringsboek geschreven over hun reorganisatie werk bij twee grote mediabedrijven. Verfrissend omdat ze eens niet teruggrepen op de ‘klassieke’ modellen. Recente methoden en strategieën om teams weer aan het werk te krijgen en klanten te betrekken, zijn bestudeerd en toegepast. Als lezer word je meegenomen in hun vallen en opstaan avontuur.
interview
Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel: ‘Digitalisering is mensenwerk’
Lex van Almelo 6 november 2020 Op disruptieve verandering speel je in door de verbinding met de klant en de medewerkers te zoeken, schrijven mediadirecteuren Xavier van Leeuwe (Mediahuis/De Telegraaf) en Matthijs van de Peppel (NRC Media) in Mensenwerk - Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken (The Human Touch in het Engels). De twee oud-collega’s vertalen een vracht aan managementliteratuur in concrete stappen. ‘We begonnen met experimenteren en zijn gaandeweg ook managementboeken gaan lezen.’

Over Xavier van Leeuwe

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten. Samen met Matthijs van de Peppel schreef hij De relatie-economie; ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Andere boeken door Xavier van Leeuwe

Over Matthijs van de Peppel

Matthijs van de Peppel (1983) werkt als directeur marketing, data en service bij NRC Media. Samen met Xavier van Leeuwe schreef hij ‘De relatie-economie’. Ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Andere boeken door Matthijs van de Peppel

Inhoudsopgave

Waarom we dit boek schreven
Inleiding: wat de mediasector je kan
leren over disruptie
Opbouw van dit boek

Deel I – Organisatiecultuur
1. De missie als basis
2. Verbinden met de ander
3. De hele organisatie verbinden

Deel II – Medewerkers
4. De juiste medewerkers
5. Gemotiveerde medewerkers

Deel III – Klanten
6. De juiste klanten
7. Betrokken klanten

De verbinding gaande houden
Meer inspiratie
Over de auteurs
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mensenwerk