Lees verder
Dr. Jaap van Ginneken is media- en massapsycholoog. Tegenwoordig werkt hij parttime als associate professor aan het Euro American Institute van de Ceram Business School bij Nice.
Meer over Jaap van GinnekenHet enthousiasmevirus
Hoe gevoelens zich explosief verspreiden nu iedereen online is
Paperback Nederlands 2012 9789047004851Samenvatting
Studenten beginnen revoluties, hackers leggen gevoelige staatsgeheimen bloot, beleggers en beleidsmakers hollen van crisis naar crisis. Informatie op internet kan een ware aardbeving in de publieke opinie veroorzaken.
Had de Egyptische revolutie ook kunnen lukken zonder Twitter? Wat is het verband tussen minirokjes en de beurs? En waarom was 'La Macarena' destijds zo'n wereldhit? Jaap van Ginneken beantwoordt deze en andere vragen met behulp van recent wetenschappelijk onderzoek en kruidt zijn verhaal met herkenbare voorbeelden uit alle delen van de wereld.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jaap van Ginneken
Inhoudsopgave
1. Stemmingsbesmetting in de 21ste eeuw
2. Lossen enkelingen, sociaal gevoel en verbondenheid
3. Kleine groepen, conformisme en teamgeest
4. Theaterpubliek, synchronisering en enthousiasme
5. Sociale bewegingen, ongenoegen en plotselinge verandering
6. Formele organisaties, hightech en het moreel van werknemers
7. Sociale netwerken, informatie en schuivende normen
8. Massamedia, angstgolven en hypes
9. Markten, geruchten en buzz over producten
10. Publieke opinie, stemmingsgolven en de 'Zeitgeist'
11. Naar een toekomst met doorlopende 'sentiment analysis'
Dankwoord
Eindnoten
Literatuur
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan