Lees verder
Deepak Malhotra is hoogleraar aan Harvard Business School. Hij werd al meerdere malen onderscheiden voor zijn publicaties, op het gebied van management, psychologie en onderhandelen.
Meer over Deepak MalhotraIk heb jouw kaas gepikt!
Creëer je eigen verandering
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789047004714Samenvatting
'Wie heeft mijn kaas gepikt?', een klassieker onder de businessboeken, stelt dat mensen zich moeten aanpassen aan veranderingen en niet moeten vasthouden aan hun Kaas, metafoor voor zekerheden. Toch schiet het basisidee dat je flexibel moet reageren op veranderende omstandigheden tekort als je werkelijk ondernemend en innovatief wilt zijn.
De nieuwe parabel Ik heb jouw kaas gepikt! gaat ook over muizen in een doolhof, maar zet de lezer ertoe aan de grenzen van zijn of haar kunnen te verleggen. Actief onderzoek (zit ik wel vast in deze doolhof?) en de omstandigheden naar uw hand zetten (ik verplaats mijn Kaas zelf) zijn veel beter dan passief reageren.
Waar 'Wie heeft mijn kaas gepikt?' bedoeld is voor hen die ongevraagd in veranderingen terechtkomen, is 'Ik heb jouw kaas gepikt!' geschreven voor mensen die zelf aan zet willen blijven. Dit boek is een bron van inspiratie voor managers die hun medewerkers ertoe willen aansporen meer verantwoordelijkheid en inzet bij het werk te tonen - en voor die medewerkers zelf natuurlijk.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Deepak Malhotra
Inhoudsopgave
-Het Goede Boek
-Max
-Zeno
-Waarom
-Zelfs het onmogelijke
-Omhoog
-Reus
-Eruit
-Wie heeft mijn kaas gepikt?
-Ik heb jouw kaas gepikt
-Muren
-De doolhof in de muis
-Een muis als geen ander
-Sommige muizen zijn reuzen
Discussievragen
Opmerkingen voor docenten
Opmerkingen voor bestuurders en leidinggevenden
Vragen aan de auteur
Dankwoord
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan