Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zomerspelers

Lessen van langdurig succesvolle bedrijven

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002796
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Industrieën worden soms jarenlang gedomineerd door één marktleider. Die langdurig succesvolle bedrijven noemt Carol Velthuis 'zomerspelers', met verwijzing naar de natuurlijke seizoenscyclus van elk bedrijf. De grote vraag is hoe je als bedrijf zo lang mogelijk in de zomer van die cyclus kunt blijven.

Velthuis analyseerde 500 grote bedrijven in al hun stadia. Daaruit kwamen er 15 naar voren die zich in een uitzonderlijk lange zomer bevinden: onder meer Amazon, Apple, Canon, Caterpillar, Cisco, Hewlett Packard, Ikea en Walt Disney. Deze zomerspelers hebben een aantal opvallende kenmerken gemeen. Zo hebben ze een langetermijnblik, scherpe klantfocus, management dat dicht bij de werkvloer staat, ze blinken uit in kwaliteit én kostenbeheersing, en ze hebben hechte gemeenschappelijke waardenkenmerken die bij veel bedrijven, bijvoorbeeld in de financiële sector in de afgelopen jaren, grotendeels ontbreken.

Dit boek is een boeiende en toegankelijke beschrijving van de meest uitzonderlijke businessverhalen en biedt lessen die voor elk bedrijf leerzaam en uitvoerbaar zijn.

Specificaties

ISBN13:9789047002796
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:175
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2009
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Zomerspelers
Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Zomerspelers hebben passie voor de klant en de beste klantbeleving. Ze willen hun klanten het best mogelijke product tegen de best mogelijke prijs bieden. Zomerspelers hebben klantgerichtheid en klantgericht ondernemen in de haarvaten en genen van de organisatie.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
23 stemmen
13
6
0
0
4

Interviews en artikelen (1)

interview
Carol Velthuis: ‘Langdurig succesvolle bedrijven blijven zichzelf verbeteren’
Pierre Spaninks 8 december 2009 In Zomerspelers introduceert Carol Velthuis een nieuwe manier om tegen de levenscyclus van bedrijven aan te kijken. Waarom is de ene onderneming langdurig succesvol en blijft ander maar kwakkelen? Wat maakt de Taiwanese elektronicaproducent Hon Hai een ‘zomerspeler’ en Philips een ‘winterspeler’?

Over Carol Velthuis

Carol Velthuis is bedrijfseconoom. Ze werkte als marketeer bij Unilever en als consultant bij Arthur D. Little. Zeven jaar geleden startte zij met een aantal collega's Quintel Strategy Consulting, waar inmiddels 40 adviseurs werkzaam zijn. Zij publiceert regelmatig artikelen in onder meer Het Financieele Dagblad.

Andere boeken door Carol Velthuis

Inhoudsopgave

1. Lange zomers
2. Oog op het spel
3. Inzicht in het speelveld
4. Tweebenige strategie
5. Perfectionisme en discipline
6. Hecht team en een bevlogen coach
7. Zomer in de toekomst

Bibliografie
Dankwoord
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zomerspelers