Lees verder
Management. Uitdagingen in de 21e eeuw
Gebonden Nederlands 2000 1e druk 9789025495060Samenvatting
In dit boek schrijft Peter Drucker, de meest constante management-goeroe van onze tijd, op een verfrissende wijze over de toekomst van management. Volgens Drucker is er niet een organisatievorm de juiste. Het management moet zoeken naar de organisatiestructuur die het beste past bij het uit te voeren werk; de organisatievorm is vooral een middel om mensen productief te laten zijn. Drucker voorziet ook een aantal andere ontwikkelingen zoals: managers zullen in steeds mindere mate dezelfde werkervaring hebben als hun ondergeschikten; er zal een andere balans ontstaan tussen fulltimebanen en parttimebanen; het gemiddelde bedrijf heeft op dit moment een bestaansrecht van niet meer dan dertig jaar en deze tijd zal alleen maar korter worden. Drucker onderzoekt de fundamentele vraagstukken van de volgende eeuw, de veranderingen in de wereldeconomie en de praktijk van het managen. Wat zijn de nieuwe realiteiten en hoe kunnen bedrijven hun strategieën aanpassen aan deze nieuwe uitdagingen?
Lezers van dit boek zullen zich moeten afvragen: wat betekent dit voor mijn organisatie en voor mij als werknemer of manager en welke actie kan ik en of mijn organisatie ondernemen om deze uitdagingen te vertalen in kansen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding: de brandende kwesties van morgen
1. De nieuwe managementparadigma's
2. Strategie: nieuwe zekerheden
3. De veranderingsleider
4. Uitdagingen op informatiegebied
5. De productiviteit van de kenniswerker
6. Zichzelf managen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan