Lees verder
Het reengineering handboek
Gebonden Nederlands 1995 9789025409562Samenvatting
Is reengineering de nieuwste hype in managementland of kan het echt tot drastische prestatieverbeteringen leiden? Is het meer dan fabriekssluitingen en massale ontslagen? Hoe komt het dat 50 tot 70 procent van de pogingen bedrijfsprocessen te herscheppen mislukt? Hoe weet u dat uw bedrijf aan reengineering toe is en hoe pakt u dat aan?
Michael Hammer en Steven A. Stanton gaan dieper in op het fenomeen 'reengineering', het grondig herscheppen van bedrijfsprocessen. U zult in dit boek geen pasklare formules aantreffen. Wel verschaffen de schrijvers de ingrediënten voor succes: wat hebt u nodig en wat zijn de risico's, welke technieken kunt u gebruiken en hoe bevordert u improvisatie? U leest over ondernemingen die reengineering succesvol toepasten, maar ook over bedrijven die hun pogingen tot bedrijfsherschepping zagen mislukken. De schrijvers leggen duidelijk uit wat de oorzaak was, zodat u de genoemde valkuilen kunt vermijden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding - Richtlijnen voor de revolutie
Deel 1 - De ingrediënten voor succes
1. Wat u moet weten om dit boek te kunnen lezen
2. De tien meest voorkomende fouten bij reengineering
3. Waar het allereerst op aan komt: leiderschap
4. Het tweede ingrediënt: het herscheppingsteam
5. Hebt u hulp nodig?
6. Bent u aan re-engineering toe? Een diagnostische toets
Deel 2 - De toepassing
7. Profijt en plezier: gooi uw vooronderstelingen overboord
8. Weerstand tegen verandering: het moeilijkste aspect van re-engineering
9. Hoe brengt u uw boodschap?
10. U bent wat u geloofd: verandering van waarden
11. De strijd tegen de contrarevolutionairen
Deel 3 - verhalen uit de praktijk
12. De zaak van de achterstallige orderverwerking
13. Re-engineering in de praktijk: drie wegen naar succes
14. Re-engineering in de praktijk: drie voorbeelden van hoe het niet moet
15. Kleine bedrijven kunnen het ook
16. Voorbij verlies en winst: reengineering bij ideële organisaties
17. Zes crises
Epiloog: wat nu?
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan