Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 76% korting

De gelieerde onderneming

Allianties tussen leveranciers en afnemers als managementstrategie

Gebonden Nederlands 1996 1e druk 9789025406295
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 76% korting

Samenvatting

Tot dusver bestond de relatie tussen een bedrijf en zijn leveranciers uit zakelijk onderhandelen over de prijs van een onderdeel of een dienstverlening. Tegenwoordig staan leveranciers en afnemers in een veel nauwere relatie tot elkaar. Zij wisselen gegevens uit, doen gezamenlijk onderzoek en ontwikkelen een optimale samenwerking. Op grond van zijn praktijkervaring en onderzoek bij ondernemingen als Chrysler, Motorola en Marks & Spencer laat Jordan D. Lewis in detail zien hoe allianties tussen afnemers en leveranciers bedrijven in staat stellen hun kosten ingrijpend te verlagen en tegelijkertijd de kwaliteit te verhogen. Op basis van interviews met topfunctionarissen en andere medewerkers uit het internationale bedrijfsleven laat Lewis zien dat allianties op dit niveau het marktaandeel zodanig kunnen versterken dat de financieel vooruitzichten en de concurrentiepositie van elke onderneming blijvend worden verbeterd.

Specificaties

ISBN13:9789025406295
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:300
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
De gelieerde onderneming
Jeroen Kemperman | 17 augustus 1998
'De Gelieerde Onderneming' is momenteel waarschijnlijk het beste praktijkboek over strategische allianties tussen leveranciers en afnemers. Internationaal is het boek (evenals de voorganger van Lewis: 'Partnerships for Profit') een best-seller. Misschien heeft het te maken met de slechte vertaling van de naam (origineel: 'The Connected Corporation'), maar gezien de nog geringe bekendheid in ons land lijkt het erop dat het boek in Nederland nog wordt onderschat.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Lijst van tabellen en figuren

Inleiding

1. Allianties tussen afnemers en leveranciers: aanboren van potentieel
2. Om te beginnen
3. Voorwaarden voor goede prestaties
4. Werkwijzen voor creatieve samenwerking
5. Samenwerking voor meer waarde
6. Samenwerking met het oog op betere tijdschema's en gunstiger kosten
7. Leverantiemanagement
8. Management van permanente verbetering
9. Opbouwen van vertrouwen en van goede prestaties
10. Organisatie van het contact
11. Hefboomwerking binnen het concern
12. Onderhandelen met partners
13. Met succes toepassen van allianties
14. Waardeketens en alliantienetwerken

Noten
Dankbetuigingen
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De gelieerde onderneming