,

Businessideeën testen

Een praktisch handboek voor snel experimenteren

Gebonden Nederlands 2025 1e druk 9789024475070
49,95
Nog niet verschenen, verwacht op 29‑09‑2025

Samenvatting

Je voornaamste taak als innovator, ondernemer of organisatie is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.

Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met Businessideeën testen willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller Business Model Generatie bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen. 

Je doet kennis op over het proces, leert hoe je je eerste experiment ontwerpt en businessideeën kunt testen. Als je al weet hoe je moet testen, kun je je vaardigheden aanscherpen met de uitgebreide toolbox. Tot slot leer je om systematisch te testen binnen je eigen organisatie aan de hand van gebruiken en een gedeelde taal. 

Het is nu tijd om niet langer op aannames te vertrouwen, maar je ideeën grondig te testen en bewijs te leveren.

Voor wie?
Voor corporate innovators, start-upondernemers, en solopreneurs (in spe).

Specificaties

ISBN13:9789024475070
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:368
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:29-9-2025

Over David Bland

David J. Bland is auteur en ondernemer in Silicon Valley. Hij helpt bedrijven groeien met behulp van de Lean Startup-methode, ontwerpdenken en businessmodelinnovatie.

Andere boeken door David Bland

Over Alexander Osterwalder

Dr. Alexander (Alex) Osterwalder is een van 's werelds meest invloedrijke strategie- en innovatiedeskundigen, een toonaangevende auteur, ondernemer en veelgevraagd spreker wiens werk de manier waarop gevestigde bedrijven zaken doen en hoe nieuwe ondernemingen ontstaan, heeft veranderd. Als een van de belangrijkste managementdenkers van deze tijd, staat Osterwalder bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in heldere toepasbare visuele modellen. Samen met Yves Pigneur bedacht hij het Business Model Canvas en het Value Proposition Canvas.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Businessideeën testen