
Lees verder
Cor Hospes is verhalenmaker en eigenaar van Merkjournalisten. Auteur van marketing- en managementboeken waaronder enkele bestsellers. En host van de podcast Hart voor Zaken waarin ondernemers vertellen over de liefde voor hun bedrijf, hun mensen en de wereld om hen heen.
Meer over Cor HospesWe willen niet langer werken voor bedrijven waar ze hun medewerkers zien als human resources. Waar ze alleen oog hebben voor kortetermijnbelangen. Waar ze winst maken ten koste van mensen, milieu en maatschappij. We kiezen voor een liefdevolle organisatie. Een bedrijf met een menslievende cultuur en betrokken, verbonden medewerkers die met elkaar samenwerken aan een hoger doel. Niet alleen woest aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt, maar ook voor je klanten.
Hoe bouw en onderhoud je zo’n organisatie? Wat is een liefdevolle leider? Hoe zorg je ervoor dat iedereen binnen en buiten je bedrijf zich aan jouw verhaal verbindt? En wat is je Return on Love?
Je leest het in 'Hart voor zaken', hoe bouw je een liefdevolle organisatie. Een boek dat het hart van elke ondernemer en onderneming beter laat kloppen.
Ik juich het toe dat Cor Hospes de lezer laat zien dat er geen rijker dividend wordt gerealiseerd dan met liefdevol ondernemen. - Wouter Scheepens, interim-directeur-bestuurder MVO Nederland
Cor Hospes illustreert in zijn boek heel mooi hoe je op een liefdevolle manier tot verbinding kunt komen en blijven. - Karen van Oudenhoven – van der Zee, directeur SCP
Ik zie bij ontzettend veel ondernemers de liefde waar Cor Hospes het in dit boek over heeft. - Jacco Vonhof, ondernemer en voorzitter van MKB-Nederland
Een liefdevolle organisatie, ja, ik ben daar erg enthousiast over. - Ronald Jeurissen, hoogleraar bedrijfsethiek aan de Nyenrode Business Universiteit
liefdevolle organisatie leiderschap bedrijfscultuur liefdevol leiderschap medewerkerstevredenheid purpose organisatie empathie zelfliefde hoger doel ondernemerschap medewerkersparticipatie betekeniseconomie persoonlijke ontwikkeling zelfsturing psychologische veiligheid agape veilige werkomgeving luisteren bedrijfsethiek kwetsbaarheid organisatiecultuur holacratie duurzaamheid maatschappelijke verantwoordelijkheid steward ownership authenticiteit zelfcompassie creativiteit werkgeluk verbinding eerlijkheid gelijkwaardigheid storytelling gulden regel wederkerigheid thuiswerken betekenisgeving organisatieverandering betrokkenheid intrinsieke motivatie maatschappelijke impact vertrouwen purpose-driven ondernemen menselijkheid transparantie rentmeesterschap toegevoegde waarde bedrijfsresultaat persoonlijk leiderschap feedback verantwoordelijkheid ethiek klantrelatie servant leadership arbeidsmarkt innovatie return on love geduld mindfulness medewerkersbetrokkenheid werknemersbinding familiebedrijven greenwashing neoliberalisme
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books