Lees verder
Peter Koning is auteur, spreker en oprichter van Re:lead. Hij adviseert, coacht, inspireert en traint leidinggevenden. Met ruim 15 jaar ervaring begeleidt hij managementteams met hele praktische tips en handvatten. Samen met enkele bedrijven heeft hij praktische tools ontwikkeld die door steeds meer bedrijven worden gebruikt.
Meer over de auteursKlant-DNA
Hoe je klantgericht werken in de haarvaten van je organisatie krijgt
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789024428502Samenvatting
'Klant-DNA' staat boordevol praktische tips en handvatten om een klantgerichte cultuur in organisaties continu te verbeteren
Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe kom je nu van alleen meten van klanttevredenheid naar echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt?
In 'Klant-DNA' wordt op een hele praktische manier verwoord hoe leiders, coaches en veranderaars succesvol de cultuur kunnen beïnvloeden. Een cultuur van vertrouwen, samenwerken, van elkaar leren en continu bijsturen. Want deze eigenschappen zijn cruciaal om snel te kunnen inspelen op nieuwe klantwensen en marktveranderingen. De leiders van morgen zijn immers degenen die succesvol continu de organisatiecultuur beïnvloeden en verbeteren.
Met dit praktische boek krijg je een beter beeld van de organisatiecultuur die je nodig hebt. Naast een concreet verhaal boordevol ervaringen, krijg je allerlei praktische tips, workshopideeën en interventiemogelijkheden aangereikt om deze cultuur vorm te geven en te borgen in het DNA van de organisatie.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Videos (2)
- 22-02-2024 Prowareness Leiderschap Roundtable - boeklancering Klant DNA
- 14-03-2024 Klant DNA - Waar gaat het over?
Over Peter Koning
Over Martijn Stuiver
Inhoudsopgave
Deel 1 Het verhaal 9
Proloog 11
1 Verveeld 15
2 Schuld 18
3 Thuis 22
4 Feiten 24
5 Sophia 29
6 Boy Scout Rule 36
7 Informele leider 41
8 Grensoverstijgend 45
9 Proeven 48
10 Olifant 52
11 Eerste stapje 55
12 Licht 58
13 Voetbalcoach 61
14 Tweede tegenslag 63
15 Crisis 66
16 Slapeloos 70
17 Kwetsbaar 72
18 Failliet of niet 75
19 Alles of niets 78
6 Klant-DNA
20 Presentatie 80
21 Interim 84
22 Cultuurverandering
23 Epiloog 91
Deel 2 Het DNA-model 95
Introductie van Het DNA-model 97
1 Focus 1: Ontdekken & steunen ander gedrag 105
Stap 1: Waarom wil je een cultuurverandering? 108
Stap 2: Wat is de cultuurdelta? 114
2 Focus 2: Successen vieren & veerkracht 127
Stap 3: Wat is het groene en rode gedrag? 132
Stap 4: Maak nieuwe helden succesvol 137
3 Focus 3: Verankeren & borgen 151
Stap 5: Creëer ritme en borg de verandering 153
4 De reis naar klant-DNA 161
Over de auteurs 163
Bronnen 165
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan