Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

High Performance 3.0

Hoe je jezelf, je team en organisatie leert excelleren

Paperback Nederlands 2016 2e druk 9789024404568
10
Voormalig top 10Totaal 7 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Aanpassen en innovatief denken
Bedrijven die niet veranderen, blokkeren het aanpassingsvermogen en het innovatieve denken van hun medewerkers. Daarom moeten ook managementtechnieken met hun tijd meegaan. High Performance Organization (HPO) is een relatief jonge managementtechniek die je focus geeft en je laat zien hoe je je bedrijf écht beter kunt maken.

Nieuwe ideeën, kansen en oplossingen
High Performance 3.0 is het eerste Nederlandse praktijkboek over het HPO-gedachtegoed en brengt de wetenschappelijke fundering samen met praktische toepasbaarheid. In het boek onderscheidt Peter Stoppelenburg acht elementen die noodzakelijk zijn om te komen tot een HPO:
inspirerende strategie;
faciliterend leiderschap;
klantbeleving;
mensen en winnaarsmentaliteit;
innovatie;
vloeiende processen;
maatschappelijk verantwoord ondernemen;
performancecultuur.

Business en persoonlijke groei
Een High Performance Organisatie 3.0 vindt zichzelf keer op keer opnieuw uit om business en persoonlijke groei te bewerkstelligen. Door in de juiste balans te werken met deze acht highperformancepijlers leren managers en professionals om ver boven de middelmaat uit te stijgen, elkaar te motiveren en tot nieuwe ideeën, kansen en oplossingen te komen. High Performance dus vanuit de organisatie, het team en vooral ook vanuit alle medewerkers zelf.

Coauteurs
Coauteurs van diverse HPO's hebben meegewerkt aan de totstandkoming van dit boek, zoals: Jumbo Supermarkten, Interpolis, Landal Greenparks, Quooker, Desso, KPN, Essent, Ernst & Young, Ciber, De Beukelaar en Douwe Egberts.

Voor wie?
High Performance 3.0 is bedoeld voor managers, changemanagers, Lean-agents en hr-professionals die geïnspireerd willen worden en willen leren om van hun organisatie een HPO te maken.

Specificaties

ISBN13:9789024404568
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:21-7-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
High Performance 3.0
Eelke Pol | 24 april 2012
Een voorwoord van performance-goeroe dr. André de Waal, praktijkcasussen van o.a. KPN, Interpolis en Douwe Egberts en een mooie ondertitel: Hoe je jezelf, je team en organisatie leert excelleren. Kortom, alle ingrediënten voor een goed boek zijn aanwezig. 'Verandering begint bij jezelf', is één van de eerste opvallende zinsnedes in 'High performance 3.0'. 
Lees verder
recensie
Senge revisited
Bert Peene | 26 oktober 2011
Een organisatie is een integraal systeem waarvan alle relevante aspecten met elkaar in balans moeten zijn, schrijft Peter Stoppelenburg in High Performance 3.0. Die gedachte op zich is niet nieuw en toch lukt het nog steeds maar teleurstellend weinig organisaties daadwerkelijk te excelleren. Stoppelenburg weet wel hoe dat komt: ze zijn onvoldoende ‘fit for human beings’. Met andere woorden: de factor mens krijgt in de meeste verbeterprogramma’s te weinig aandacht. Met dit boek wil hij laten zien hoe het anders moet, en hij laat ter adstructie in acht meer en minder bekende cases zien hoe het anders kan.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Praktijkgids voor organisatie-excellentie
Bert Peene 1 november 2011 Sinds het verschijnen van Good to Great is iedere organisatie van formaat op zoek naar zijn eigen manier om ‘great’ te zijn. Dat wil zeggen: beter te presteren dan de concurrentie. De meeste maken daarbij de fout zich voornamelijk te concentreren op het ‘wat’, zo oordeelt Peter Stoppelenburg in zijn boek High Performance 3.0. Het ‘hoe’ is minstens zo belangrijk. 4 November verschijnt het, maar Managementboek Magazine sprak alvast even met de auteur.

Over Peter Stoppelenburg

Peter Stoppelenburg is Directeur High Performing Organization bij Essent, verantwoordelijk voor het verbeterprogramma van dit grote energiebedrijf om de HPO-status te realiseren.

Andere boeken door Peter Stoppelenburg

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Aanleiding en inleiding
2. High Performance 3.0 framework
3. Inspirerende strategie
4. Klantbeleving
5. Innovatie
6. Maatschappelijk verantwoord ondernemen
7. Faciliterend leiderschap
8. Mensen en winnaarsmentaliteit
9. Vloeiende processen
10. Performancecultuur
11. Praktische handreikingen uit eigen doos
12. Ga je mee?

Over de auteurs
Dankwoord
Geraadpleegde bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        High Performance 3.0