Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Consumentengedrag, de basis

Paperback Nederlands 2019 9789001899974
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Consumentengedrag, de basis is een prettig leesbare en overzichtelijke bundeling van kennis over consumentengedrag. Kennis die ook toepasbaar is in praktijksituaties. In vijf overzichtelijke delen maakt de student kennis met consumentengedrag in relatie tot marketing. De student leert zo, stap voor stap, consumentengedrag te begrijpen én te beïnvloeden. Er is aandacht voor de consument als individu, als groepslid en als lid van de maatschappij.

In deze zesde editie zijn de meeste cases, voorbeelden en afbeeldingen vernieuwd. Ook op inhoudelijk niveau zijn er wezenlijke aanpassingen. Zo is de methode ‘customer journey’ – inclusief het gebruik van ‘persona’s’ – toegevoegd. De thema’s ‘neuromarketing’ en ‘online koopgedrag’ worden in deze vernieuwde uitgave diepgaander besproken. Gezien de beperkte waarde van ‘individuele karaktertrekken in relatie tot consumentengedrag’ is dit onderwerp vervallen. Wel is er nog steeds aandacht voor het gebruik van rolmodellen in reclame.

Studenten hebben op de ondersteunende website bij het boek toegang tot toetsvragen en een begrippentrainer. Docenten vinden online cases met uitwerkingen en figuren en tabellen uit het boek.

Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten.

Ook zijn er extra, afgeschermde, toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.

Consumentengedrag, de basis is zeer geschikt voor de hoofdfase van de opleidingen Commerciële Economie, Small Business & Retail Management, Communicatie, International Business & Languages en aanverwante opleidingen in het hoger economisch onderwijs.

- Toegankelijke inleiding in het vakgebied;
- praktijkgerichte benadering;
- te gebruiken in compacte modules.

Specificaties

ISBN13:9789001899974
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:344
Uitgever:Noordhoff
Druk:6
Verschijningsdatum:8-5-2019
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over André Weber

André Weber (1949) studeerde sociale wetenschappen en doceert sinds 1982 in de vakgebieden organisatiekunde en consumentengedrag aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen aan uiteenlopende doelgroepen, van eerstejaarsstudenten tot cursisten in MBA en MSc-opleidingen. Tevens is hij actief deelnemer in de onderwijsontwikkeling van de Faculteit Economie en Management van de HAN. Buiten het onderwijs is hij als adviseur betrokken bij de bedrijfsvoering van diverse ondernemingen.

Andere boeken door André Weber

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Consumentengedrag, introductie en afbakening
1. Inhoud en belang van consumentengedrag

Deel 2: De consument als individu
2. Persoonlijkheid
3. Waarneming en verwerken van informatie
4. Leren
5. Attitude en verandering van attitude
6. Beslissen

Deel 3: De consument als lid van een groep
7. Het gezin
8. Referentiegroepen

Deel 4: De consument als lid van de maatschappij
9. Perspectief van de sociologie
10. De online consument
11. Consumentisme: de mondige consument

Deel 5: Marketing en consumentengedrag
12. Segmentatie
13. Producten en consumentengedrag
14. Marketingcommunicatie en consumentengedrag
15. Prijs en consumentengedrag
16. Plaats en consumentengedrag

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Consumentengedrag, de basis