Peter Verhoef is Professor of Marketing at the Department of Marketing, Faculty of Economics and Business, University of Groningen, The Netherlands.
Meer over de auteursWaarde creëren met big data analytics
Voor slimmere marketingbeslissingen
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789001899837Samenvatting
- Duidelijke en uitgebreide stappenplan voor big data;
- biedt overzicht en analysemogelijkheden;
- gaat uit van het Big-datawaardecreatiemodel;
- de website biedt de uitwerkingen van de cases in het boek.
Eén van de grootste hedendaagse uitdagingen voor bedrijfsleven is de explosieve groei in data: Big Data. De maatschappij, het zakenleven, en marketing raken steeds verder gedigitaliseerd. Al die gebruikers van smartphones, tablets en computers zorgen voor digitale sporen en dus potentieel waardevolle informatie.
De eerste editie van 'Waarde creëren met BigData-analyses' biedt een duidelijke stappenplan voor nuttige analyses van deze data. Het Big-datawaardecreatiemodel laat zien hoe waardecreatie van deze grote hoeveelheid aan willekeurige informatie plaatsvindt.
'Waarde creëren met BigData-analyses' is geschreven voor opleidingen met aandacht voor communicatie en marketing.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Edwin Kooge
Over Natasha Walk
Inhoudsopgave
2. Waarde creëren met big data analytics
3. Waarde-voor-klantmetrics
4. Waarde-voor-bedrijfmetrics
5. Databronnen
6. Data-integratie
7. Klantprivacy en gegevensbeveiliging
8. Hoe big data de analytics veranderen
9. Klassieke data analytics
10. Nieuwe big data analytics
11. Impact creëren met verhalen en visualisaties
12. Succesvolle big-datacompetenties opbouwen
13. Praktijkvoorbeelden
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan