
Lees verder
Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.
Meer over Paul PostmaGenomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017
In Big Data Marketing, simpel – snel – succesvol combineert Paul Postma de wereldwijde impact van Big Data Marketing met de praktische alledaagse toepassingen voor organisaties. Big Data Marketing is een verrassend vak waarmee bedrijven en organisaties hun commerciële activiteiten aanzienlijk kunnen verbeteren. Het laat een scherper beeld zien van de commerciële werkelijkheid dan je eigen ogen. Paul Postma maakt Big Data Marketing voor grote en kleine organisaties uitstekend toepasbaar. En laat zien hoe je de voordelen kunt realiseren.
Het boek voert je door het proces waarmee je van big data, maar ook van weinig data, het meeste plezier hebt bij marketing en verkoop: commerciële processen. Om de voordelen van sturen op data te gebruiken, hoef je niet ‘big’ te beginnen. Als je klein begint overzie je beter wat je doet en ervaar je hoe je voorspellende waarde creëert uit data. Diezelfde principes zijn ook van toepassing als de hoeveelheid data immens en snel wordt met een onoverzichtelijk aantal bronnen.
Het boek staat vol praktijkvoorbeelden van onder andere Ben & Jerry’s, Disneyworld, Dreft, funda, Landal GreenParks, Marston’s, McDonald’s, Prins & Dingemanse, Sanoma en VICE.
'Paul Postma toont in dit boek dat innoveren en verantwoordelijkheid nemen uitstekend samengaan met het neerzetten van mooie marketingresultaten. Met zijn heldere, enthousiaste schrijfstijl, strategische onderbouwing en praktische voorbeelden maakt hij duidelijk hoe elke marketeer met behulp van big data zijn of haar organisatie vooruit kan brengen. Met ‘Big Data Marketing, snel - simpel - succesvol’ onderscheidt Paul Postma zich wederom als gezaghebbend denker en schrijver. Ons vakgebied is een boek vol duiding en praktische tips rijker. Doe er uw voordeel mee!' - Diana Janssen (directeur DDMA)
big data marketing data-analyse klantgedrag datagedreven marketing voorspellende analyses klantwaarde customer journey commerciële processen direct marketing klantsegmentatie klantrelatiemanagement digital marketing strategisch datamanagement beschrijvende analyses datagestuurd ondernemen dataprivacy klantinzicht data-volwassenheid implementatiestrategie conversieoptimalisatie klantretentie personalisatie clusteranalyse textmining regressieanalyse gestructureerde data data-visualisatie marktbewerking ongestructureerde data productontwikkeling klantsucces kpi's digital analytics a/b-testen voorspellend modelleren realtime data datatype verkoop data-ethiek
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books