Jan Lubberding studeerde economie en sociologie. Hij heeft zijn sporen verdiend als HR-manager, managementconsultant, docent organisatie- en veranderkunde, trainer, coach en auteur.
Meer over de auteursZo maak je een veranderplan
Paperback Nederlands 2010 9789001782955Samenvatting
'Zo maak je een veranderplan' biedt de student een praktisch, gedegen en samenhangend stappenplan om te komen tot een veranderplan. Organisaties veranderen voortdurend. Het moet beter, efficiënter of effectiever. Er worden bijvoorbeeld nieuwe procedures, werkwijzen of methoden ingevoerd voor de organisatie als geheel of op deelgebieden.
'Zo maak je een veranderplan' is een 'how-to-do'boek met handige tools op de site, waarmee je zonder voorkennis een veranderplan schrijft.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Robert Lubberding
Inhoudsopgave
1. Bereid je voor
2. Stel vast wat de vraagstelling is en wat bereikt moet worden
3. Analyseer de strategiebepalende factoren
4. Kies je veranderstrategie
5. Ontwerp het invoeringspad
6. Organiseer je projectuitvoering
7. Borg de verandering
8. Schrijf het veranderplan en presenteer het
Over de auteurs
Literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan