Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marketing denken, marketing doen 1e editie

Paperback NL 1e druk 9789001044824
Nog niet verschenen, verwacht op 03‑06‑2025
67,50

Samenvatting

Over dit product

Deze innovatieve leermethode biedt gebruikers een solide en actuele basis die alle essentiële onderdelen van marketing omvat, met bewezen effectieve modellen, stappenplannen en best practices die de nieuwste inzichten volgen en verouderde denkwijzen vervangen.
Dankzij input van ruim vijftig marketingprofessionals uit de praktijk ontwikkelen gebruikers de vaardigheden die marketingmanagers verwachten van startende marketeers.
De methode biedt flexibiliteit in leerstijl, inhoud en eindniveau, door de modulaire opzet, de verschillende niveaus van de praktijkopdrachten en de mogelijkheid om te kiezen voor learning-by-doing of starten met de theorie. Het marketingvak is ingrijpend veranderd. Marketing Denken, Marketing Doen bereidt studenten voor op de nieuwe eisen van het werkveld, met een focus op waardecreatie voor de klant en waarderealisatie voor de organisatie, stakeholders en maatschappij. Dit geeft studenten een heldere visie en de tools om in elke stap van de klantcyclus effectief te handelen, zowel online als offline. De leermethode behandelt alle essentiële marketingonderwerpen diepgaand en praktijkgericht. Studenten leren klantinzichten te verzamelen, waardeproposities en customer journeys te ontwikkelen, klanten te bereiken en klantrelaties te versterken en campagnes op te zetten. Thema’s als merken, businesscases, samenwerken, datagedreven werken en een strategische koers uitzetten komen uitgebreid aan bod. Via praktijkopdrachten, cases en beroepsproducten kunnen studenten vaardigheden ontwikkelen op verschillende niveaus, passend bij de eisen van het werkveld en NIMA A1, A2 en B1. Dit maakt het mogelijk de leermethode in verschillende marketingmodules en rechtstreeks in de praktijk in te zetten.

De marketingvaardigheden die de gebruikers leren, zijn gebaseerd op de inzichten van ruim veertig NIMA Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Young Professionals, docenten en wetenschappers die in een meerjarig project inventariseerden welke eisen marketingmanagers stellen aan net afgestudeerde hbo-bachelors. De gebruikers krijgen een gratis NIMA-studentenlidmaatschap, zodat zij toegang hebben tot de meest actuele inzichten. Marketing Denken, Marketing Doen is opgebouwd uit twee complementaire delen: een (online en printbaar) praktijkdeel en een kennisdeel. Studenten kunnen kiezen of ze starten met praktijkopdrachten en daar de benodigde theorie bij opzoeken, of andersom. De opzet in stappenplannen en bouwblokken maakt het mogelijk de methode flexibel aan te passen aan de specifieke leerdoelen van de opleiding en de gebruikers.

Doelgroep

Deze methode is zeer geschikt voor hbo opleidingen als Commerciële economie, Creative Business, Communicatie, Bedrijfskunde, Ondernemerschap & retailmanagement en voor NIMA-opleidingen.

Digitale leeromgeving

Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister. Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die je eenvoudig op maat kunt maken. In deze online leeromgeving kunnen de studenten op het door jou gewenste niveau praktisch aan de slag. Ze vinden er praktijkopdrachten, cases en stappenplannen voor beroepsproducten en checklisten. Ook zijn er begrippentrainers en toetsvragen. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken!

Over de auteurs

Deze innovatieve leermethode is ontwikkeld door veertien bekende auteurs met ruime ervaring in de marketingpraktijk en -wetenschap: Marjolein Visser RM (kernauteur), dr. Erik Kostelijk, Marjolijn Meijnen RM, Stephan van Slooten, Kees van den Berg, Gerben Busch RM, Roel Stavorinus RM, dr. Jean-Pierre Thomassen, Esther Oostrom RM, Saskia IJszenga RM, Danny Oosterveer, prof. dr. Ruud Frambach, Ine Stultjens en Yvonne Nassar. Zij vertalen hun up-to-date inzichten in het vak op via duidelijke stappenplannen naar de praktijk. Wie de PIM Marketingliteratuurprijzen volgt, zal veel auteurs herkennen.

Specificaties

ISBN13:9789001044824
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:500
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:3-6-2025
Hoofdrubriek:

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing denken, marketing doen 1e editie